Rakić Milan - Lepota

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Jest, nema na tebi nijednoga dela
da se mome oku mogao da skrije,
nijednog prevoja blistavog ti tela
da se moj poljubac na nj spustio nije.

Znam te tako dobro: u rastanka čase
ti preda me stupaš sva sjajna i živa,
znam kada će suze oko da ti kvase,
znam kad ti se duša miloštom preliva,

a kad u njoj nosiš svu toplinu Juga...
Pa ipak si svakog dana nova meni,
uvek nova, uvek tako čudno druga,
i nikada slična jučeranjoj ženi.

Ta moć tvoja čudna zaslepljava mene
raznovrsnim sjajem, mirisom i bojom.
- Oh, budi jedanput ko i druge žene,
da odahnem najzad pred lepotom tvojom!


Na današnji dan, 1876. godine rodio se veliki pesnik ljubavi, poeta koji je voleo i cenio žene. Da li je poznavao žensku ćud ne mogu da cenim, ali se sigurno nije ustručavao da se prepusti materiji. Jedan od mojih omiljenih ...

Коментари

  1. Prelepa i jako emotivna pesma, srce mi se rasplakalo...

    Ilmaha |Zapratite♥️ |

    ОдговориИзбриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozeraj, haha... Meni ništa lepše i draže nego kad se muškarac "bavi" ženama u ma kom pogledu!
      I patriotizam i pesimizam su mi u trećem planu. Verovatno svaka žena pod pojmom "muškarac" ima neku svoju definiciju. Moja je dosta uska. Ali oni koji mogu ovako nešto da iznedre, svakako ulaze u definiciju. Više volim da se "bavim" ovakvim stvarima nego nekim napr. društveno angažovanim.
      Al' gde nađe reč "pozeraj", odlična je, nema šta...

      Избриши
  3. Verovatno ženske duše svih generacija budu dirnute ovakvim pesmama. Rakić je pravi majstor takve rime! 🌷

    ОдговориИзбриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Reč je odlična, dugo je nisam čula... te sam se i u tom smislu oduševila!
      Vidi, ja sam uskraćena za taj doživljaj stručnog oka i uha tako da mogu samo da uživam u tom osećaju koji u meni izazivaju ti stihovi (verovatno zato što nailaze na plodno tlo poklapanja emocija i asocijacija na tu temu)
      Još više mi se stihovi dopadaju danas u odnosu na napr. pre 30 godina zato što mi se čini da odnosi između polova idu dođavola - da se muškarci plaše da budu to što treba da budu, a da su se žene odrekle od svoje prirode. (Shvatam da ova moja rečenica ima mnogo veće šanse da bude shvaćena pogrešno nego onako kako sam mislila, ali ću je hrabro ostaviti ovako)

      Избриши
  5. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  6. E, baš to što si rekla!
    Danas kad je miraz arhaična reč mnogo više brakova/veza liči na neki oblik kupoprodajnog odnosa. Zgranula sam se kad sam čula da devojke dolaze na prvi sastanak sa spiskom kako bi anketirale potencijalnog!? Ako ima dovoljno štikli (stan, kola, novce...) onda ljubav može da počne(?) Na drugu stranu muškarci odmeravaju devojke kao na stočnoj pijaci... Bogu hvala ima još normalnih s obe strane...

    ОдговориИзбриши
  7. A ja stvarno ceznem da mi neko kaze\napise da sam mu svakog dana nova... Ali, da bi to neko rekao zeni, mora da bude, pored neznosti i dzentlmenstva, i strasno samouveren. E, to svima fali, i muskarcima, i zenama, i ta kriza identiteta sve tera dodjavola

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je univerzalna istina da sve čeznemo za tim... kakvi god da su nam partneri! Toga je i bilo negde s početka ljubavi, ali to je nešto što se, izgleda, najlakše zaturi, previdi...
      Želim da verujem da negde postoji neka koja živi sve ovo za čim mi ostale čeznemo.

      Želim da verujem da sve to neizrečeno, a željeno, stoji negde između nas, da reči nisu potrebne ... bez obzira da li je to istina ili nije.
      Biram da verujem, dok, u međuvremenu, život kao reka planinska ponire ka svom ušću, ne čekajući ništa. Zaista, svesno biram da verujem.

      Избриши
    2. Podsjetile ste me na Tagoru...

      Kada očekujemo ljepotne riječi od bližnjih, one često ne dolaze jer se '''podrazumijevaju'. I držimo se ljudi u svom okruženju jer u njih vjerujemo (sviđa mi se to!), te vjerujemo da i oni vjeruju u nas. Nije to tako lako, nije lako nikako... Neko bi rekao da ništa ne treba podrazumijevati i da sve treba govoriti, ali - zar samo vjerovati nije, pa, divno? Svačije prisustvo u životu onog drugog zavisi od ta dva vjerovanja.

      Zamislite da li bi i koliko bilo interesantno da se o svemu govori? Nedostaje (kada to nije slučaj) ono potvrđivanje svijesti o vrijednosti onog drugog, znam. Ali - čini mi se da bi mi sada jedan Rakić u životu malo išao na živce...

      Počele ovčice da mi preskaču tarabu, a još im vrijeme nije...

      Pozdrav vam! =o)

      Избриши
    3. Gledajući tebe i tvoj komentar gledam nekdašnju sebe...
      Jer, u ovoj partnerskoj jednačini veliki težinski faktor imaju godine dece (sumiranje se vrši po broju dece!). Što su godine manje, a broj dece veći, Rakić više ide na živce.
      Jedino treba gledati da Rakić ne ispadne totalno iz jednačine jer deca odrastu (konačno, haha...)

      "Svačije prisustvo u životu onog drugog zavisi od ta dva vjerovanja." Divna ti je ova, tako istinita... Meni važi za sve drage ljude, prijatelje kojekude, one za koje mislim da su mi duše srodne...
      Ali partner mora da ima i kvalitet više, mora i da pogleda, da kaže, da takne...

      Избриши
  8. Divna pjesma, bila sam odusevljena dok sam čitala. Definitivno ću potražiti još nešto od ovog pisca. Pohvala za izbor, ne samo ove, već i inače knjiga i pjesama koje dijeliš sa nama, jer uvijek saznam za nešto novo.💖

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam nikakav veliki znalac poezije, a ni stručnjak, ali sam veliki ljubitelj - amater. Meni je poezija značajna koliko i proza, ako ne i više, a puno mi znači da je još neko slično doživljava... ❤️

      Избриши
  9. Svaki put kad objaviš neku meni divnu i nepoznatu pesmu ja razmišljam kako ću lepo da nabavim celu zbirku tog i tog pesnika pa lepo redom sve da čitam , al nikako to i da učinim. I sad kad razmišljam o tome baš mi je čudno što eto nisam čitala zbirke tih nekih poznatijih naših pesnika nego se zaustavljam na nekom polovičnom čitanju sa interneta ili onoga što se sećam iz škole kao da nije potrebno da ih zapravo upoznam potebno da pročitam ceo njihov opus ili bar veći deo. Baš je čudno što ih eto ne čitam i nisu mi nikad na vrhu spiska, a eto dopadaju mi se njihove pesme ove koje znam to sam nekako htela da kažem. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uživaj u ovolikom dozama pesama. U trenutku kada budeš spremna za više, zbirka će se sama pojaviti pred tobom... 🌷... to će biti nešto kao znak... 💚

      Избриши

Постави коментар