Kupovine knjiga na izmaku zime 2019. godine

Nisam baš neko ko ne može da odoli ovim ili onim popustima kojih je, realno, svako malo i na svakom koraku. Takođe, ne opterećuje me ni to gde ću „te silne knjige da držim“, kao ni broj nepročitanih koje su mi već u domu mom.
Ponekad tako, dovoljna je neka trun ne znam ni sama čega, možda nečija reč, preporuka ili kakav drugi sporadičan razlog da se nešto otisnem u nabavke nekih, meni novih, knjiga. Kupindo je uvek prvi izbor!
Sve je počelo tako što sam tražila neke Desankine pesme, a njih u nekim zbirkama koje ja imam nije bilo. E, tu sam već jako slaba ... „Sonetni venac“, lepota živa, po ceni jednog manjeg sladoleda! Zatim, jedno otkrovenje za mene, pesme Ivana V. Lalića. Ovaj Borhes mi se sam nametnuo, prosto nije dao da skinem pogled s njega, bila je to stvar trenutne odluke ...


Skoro sam s Isidorom i Sandrom na temu Njegoševe „Luče“. A pre toga s Miomirom, s kim bi drugo o Njegošu. Čitala sam je po internetu, nije da nisam, ali ja pesmaricu volim da grlim, da je držim pod jastukom, da zaspim s njom. Kad se pojavila po ceni jednog većeg sladoleda, šta da kažem ... Jedan sladoled sam već pojela sredinom februara na Zemunskom keju, tako da sam završila za ovu godinu, te mogu mirno da kupujem knjige! Nije da u kući nemam već 2-3 „Gorska vijenca“, ali ovo je paketno izdanje, neka ga...
Gajim duboki respekt prema liku i delu Teofila Pančića, pa knjigu inspirativnog naslova - „Privođenje Bube Erdeljan“ nisam mogla da propustim.
Tišmina „Upotreba čoveka“ je poslednja lektira mojih gimnazijalaca-maturanata, tako da su oni jedan od legitimnih razloga za ove kupovine.
Selenić je stigao neplanirano. Mislim da sam ovom delom kompletirala njegov opus. Ostalo je samo da birkam i uživam. Čitati prvi ili bilo koji drugi
put, potpuno je čarobno predavati se njegovoj naraciji i deskripciji!
Knjiga „Buđenje“ koju je napisao Antoni de Melo je, reklo bi se, odabrala mene, a ne ja nju. Poštujem, družićemo se ...


Šta reći za ovaj četvoropreg s poslednje slike!
Otvorim nasumično Kupindovu stranicu s knjigama, ne baš nasumično izabranog prodavca (ali skoro), kad me ove četiri knjige gledaju s ekrana i hipnotišu. Setim se Milke (gde je sad da me spasi!), udahnem duboko i pomislim neka tako bude ... Albahari, sad si gotov! Iščitaću te celog, sve sa onom „Ćerkom“ koju nemam i koju niko ne preporučuje za čitanje ...


Pošteno govoreći, nisu ovo jedine knjige koje sam kupila posle novogodišnjih praznika. Bila je tu i neka Lagunina rođendanska akcija: Neletova „Solunska“, Milena Buskets „I ovo će proći“ i još jedna (toliko mi je značila da posle 2 meseca više ni imena ne mogu da joj se setim).  Ne bih se zaklela da nije bila još neka koju sam smetnula s uma ...

Moju dragu Vojku pozdravljam s muralom koji je na zgradi u kojoj je stanovala "moja Desanka" dok se nije preselila kod mene! 



Kakav je vaš odnos prema impulsivnim kupovinama knjiga? Jeste li oprostili sebi ta grešna zadovoljstva? Mučite li se obećanjima kako nećete više, određujete rokove, pravite planove, nalazite izgovore?
Onako ljudski, grešno ... da, zato vas i volim toliko!




Коментари

  1. Kad sam vidjela fotke na instagramu, pitala sam se koji je naslov ove posljednje. 😂 Predivan mural! O ostalom kasnije htjela sam jednom samo biti prva među komentatorima. Valjda me niko u međuvremenu nije preduhitrio.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slatka, pa ko može biti pre tebe kad si rođena 01.01.? 😂

      Избриши
    2. Hahaha, znam da je ovo na moj račun. Dobro, priznajem, pravi sam tupson ponekad. Donedavno nisam ni znala da instagram ima mogućnost slanja poruka, pa šta. 😂 A ove naprasne kupovine su mi dugo bile svojstvene, ali u posljednje vrijeme, na sreću ili prije nesreću, nisu učestale. Kupindo baš nikad ne posjećujem, sramotno s moje strane. Sad povremeno imam jedino napade želje trošenja na izdanja na engleskom. 😂

      Избриши
    3. Napadi želje za izdanja na engleskom! Fenomenalno!
      Odličan izgovor je da će tvoja deca to čitati kasnije. Samo napred, imaš i moj blagoslov!
      PS. Ima na kupindu i izdanja na stranim jezicima ...

      A što se tiče instagrama, blagibože, izludi me nekad skroz! Nemam pojma kako da formatiram tekst, napr. da se lepo vide strofe pesme, a ne da on sve skarabudži na gomilu. (Ako mi otkriješ tu tajnu, večiti sam ti dužnik!) A oni storiji su posebna priča, tu tek nemam pojma, ali me to nešto i ne sekira. Nemam ni želje, ni vremena da se toliko bavim njima.

      Избриши
    4. Hahaha pa ti si za mene, kad je u pitanju instagram, Bil Gejts, ženo! Ja ne znam ni ono što ti znaš! Jesi li ikad vidjela da sam objavila stori ili nešto dopisala na fotku, ha. Isto se ne uznemiravam oko toga, zato sam u vordu guru lajf kouč. 😂

      Избриши
    5. S tobom se uvek slatko smejati! :) :) :)

      Избриши
  2. Predivan mural i odusevljena sam zbirkama pesama Desanke Maksimovic. Nazalost, retko kad ulazim na kupindo, nemam naviku, mada vidim da ima svasta zanimljivo da se nadje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najviše ga volim jer mogu da nađem knjige kojih više nama u prodaji! Desi se da i ovih novih ima, ali su ponekad i skuplje nego kad je u knjižari neki popust. Treba biti malo oprezniji.
      Vrlo često su to potpuno nove knjige, mada piše da su "polovne i bez oštećenja". Stiči naviku, obavezno! ;)

      Избриши
  3. Divne su ti knjige. Nisam ništa od toga još uvek čitala , ali valjda hoću jednog dana. :D I jako je lep mural. :) Što se tiče impulsivne kupovine knjiga kupila sam sve i svašta ovog meseca , a možda nije trebalo. I nije da obećavam u prazno stvarno neću sad ništa da kupujem samo ću da idem u biblioteku, a knjižare ću da zaobilazim kao i trafike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Trafike? Haha, stvarno? Ima li nešto među onim knjigama što valja?

      Избриши
    2. Pa pre neki dan sam uzela Dikensa Velika Očekivanja, a našla sam i Mulen Ruž ( za to nisam sigurna da li valja). :D

      Избриши
    3. Inače ima sada Vulkanova akcija klasika na kioscima, al ovaj kiosk što sam ja naletela na njega je imao i te i neke druge njige i to sve sami klasici plus dobitnik ninove nagrade.

      Избриши
    4. Izvinjavam se, stvarno nisam želela da zvučim prepotentno. Kad su pre par godina knjige počele da se prodaju po trafikama bila je zastupljena samo ona čiklit literatura. Posle nikad nisam više ni bacila pogled.

      Избриши
    5. Dikens zaista više vredi nego Daniela Stil ili Nora Roberts.
      A to kad kažeš da nisi sigurna da li valja ... pa to samo zavisi od toga šta voliš da čitaš. Napr. ja znam da Dikens vredi, ali nemam nikakvu želju da ga čitam, te meni, stoga, ne valja.

      Избриши
    6. Kod mene recimo, na trafici, uz jedne dnevne novine, ide ciklus od 10-12 knjiga, svakog utorka po jedna. Proči put je bio Ante Tomić, Čudo u Poskokovaj Dragi (kupio i pročitao), jedna od sljedećih je Jergovićev Sarajevski Marlboro... Tako da se i na trafici, za 5e, koliko koštaju, mogu kupiti dobre knjige.

      Избриши
    7. Sećaš li se pre 20—25 godina kada su uz Novosti i Politiku takođe jednom nedeljno prodavali knjigu? Kakva su tu izdanja bila, što klasika, što savremenika! To je nešto kao ovo što ti sada navodiš. A ovo o čemu sam ja pričala nema veze s tim. Jedino je mesto kupovine isto. :)
      Bogme, sam ja u knjižari kupila Sarajevski Marlboro za 5e. Šta da ti kažem, ceo onaj Desankin komplet je vredeo nešto manje od 6e!
      Lepo kaže Jergović - dođe u Srbiju da se nakupuje knjiga za male pare!

      Избриши
    8. Da, i ovdje je bilo, a i skoro svake godine ima neka slična akcija. Tako je ranije bila akcija 50 knjiga, svake nedjelje po jedna, a sve sami klasici. Tolstoj, Dostojevski, Selindžer, kompletan Šekspir u jednoj knjizi, Turgenjev, Džojs, Gogolj, Šo, Tomas Man, Balzak, Kiš. Andrić, Tekeri, Mopasan, Bulgakov, Kafka, Saramago, Kalvino... Ma ko će se sjetiti svega, a sve samo po 5e

      Избриши
    9. Moram priznati da u puno kuća u koje ulazim postoje takvi kompleti knjiga. Božemeoprosti, toliko su malo čitane - postale su, uglavnom, zamena za ono iz doba socijalizma - komplet 2m zelenih, da mi se slaže uz trosed!

      Избриши
    10. Bilo je idealno - jedna knjiga neđeljno, i taman se pročita do sljedeće. Nekad upadne nešto između, tako da se baš čitalo. A ima dosta onih koji kupuju knjige kad naiđu na neke jeftine, ne da bi ih čitali, jednostavno da bi ih u kući imali, što znači da i oni na neki način jesu knjigoljupci. Na neki svoj poseban.

      Избриши

    11. Ovaj tvoj odgovor meni govori da si ti tolerantan čovek, a ne da su oni u "ljubavi s knjigama". :)
      Možda su posednički raspoloženi, možda im je bitno za imidž, možda želja za pokazivanjem, možda ...., ali ljubav nije!

      Избриши
    12. Ma nisam mislila da si prepotentna samo sam htela da te obavestim ukoliko nisi videla. :) Ima svašta da se nađe na trafici bukvalno je bio izbor od Dikensa do Kije. Inače i ja se sećam da je bila ta akcija uz Politiku iako sam ja tad bila baš mala, a pre par godina je bila i ona akcija velike spisateljice. Što se tiče da ne znam da li valja sam rekla , jer sam krenula bila da čitam njegovu Mesečinu, ali mi se nije dopala, pa sam od nje odustala bila je previše ljubavna i sladunjava, a za Dikensa znam da mi se sviđa kako piše.

      Избриши
    13. Akciju je imala i Politika i Novosti. Moj ćale je ionako kupovao Politiku ceo život, pa je i nastavio i njihov izbor knjiga. Ja sam posle neke kupovala iz izdanja Novosti. Meni je to bila odlična ideja i akcija!

      Избриши
    14. Ma nije bitno stvarno ko je ona , al se eto našla pored.

      Избриши
    15. Haha,.... 😂 I ličilo je na tako nešto ..

      Избриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od celog ovolikog odgovora meni samo zvoni u ušima da si prijavila temu! Bravo, izvrsno! Znači ... miče se!!! Bila si u Beogradu? Gde si sad?
      A što se tiče murala, to je, u stvari, jedan! Nisam mogla dovoljno da se odmaknem da bi slikala ceo. Ni sad se ne vidi desna strana od drveta!
      Pozdrav, baš si me obradovala! ❤️

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Mi, grešni, se lepo razumemo...
      Tebi, specijalno, preporučujem čitanje Kaćinog odgovora 3 puta dnevno prvih 10 dana, a kasnije po potrebi.
      Ovo ti je terapija na delu: nema grizem se, premišljam, kajem ... Fantastična joj je završnica:
      "Da se kajem, ne kajem se. Nikad. O nedostatku prostora ne razmišljam. Ne smem, a ponestalo ga je odavno.. Ko ga šiša.. :D"

      A ono za temu... Da odbiju?!! Nema šanse, nikakve ...
      Ajd, ljubim te ja :)

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Hmmm, hmm ... Pitam se da li smo se dobro razumele? (Možda stvarno i nismo)

      Kviz pitanje: Čemu služi kajanje u ovoj priči konkretno?
      Knjigu si ili kupila ili nisi.

      Ako jesi, čemu služi kajanje? (Svima je, sem tebi, isto kajala se ti ili ne. Da li misliš da si manje "sebična" ili "neuviđavna" ako se kaješ?

      Ako nisi kupila, onda već može da se kaže da si "uviđavna" i "nesebična" iz razloga pobrojanih tvojom rukom (mada ne delim tvoje mišljenje). (Ovo može da se podvede pod ono "možda se nismo razumele").

      Избриши
    6. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    7. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    8. Tačno sam znala da ćemo se mimoići... Moja osnovna misao se odnosila na sam kraj tvog prvog komentara "....grize me savest, naravno, a opet...:)"
      Ovo "grize me savest" meni liči na kajanje...

      Избриши
    9. Vidim sad da sam ostala nedorečena... Osnovna poenta moje priče je da se pre akcije moraš uskladiti sa sopstvenom odlukom! Ako to uradiš onda nema mesta za "grizem se".
      Izvinjenje i priznavanje greške su iz iste kategorije, a kajanje iz suprotne.
      Moraš praviti razliku između napr. Nešto si pogrešila, priznala si grešku, izvinila si se, naravno da ti je žao što se tako desilo, ali to NIJE kajanje. Tvoje namere su bile čiste, ovo je iz domena ko radi taj i greši. 🍀
      Sasvim je druga situacija kad napr. Treba da poslednjim novcima koje imaš platiš nešto što ti je neophodno, a ti odeš pa kupiš knjige. A posle se grizeš, kaješ, preispituješ... U tom slučaju si svesna da grešiš, a ipak to radiš.

      Избриши
    10. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши

    11. Evo, tek sam se kod tebe osvestila!
      Ceo dan danas nešto nekome objašnjavam, a ljudi me pogrešno shvataju. A ja se još pitam šta je svima njima. Biće da je do mene...
      Nekad mi baš dosta treba da shvatim prostu stvar. :)

      Избриши
  5. Divan mural!
    Morala sam da upalim računar, čitala sa telefona, ali da odande odgovaram, to ne biva više. Naučila sam vala. Divan izbor naslova, živele polovne knjige! Čak sam i novo menjala za staro jer je praktičnije za čitanje (Vulkanove "Jadnike" za RAD-ovo iz 3 toma).
    Što se impulsivne kupovine knjiga tiče, uvek nešto prekrajam po biblioteci, jednu odnesem, jednu (ili više) donesem, menjam X za Y, ne mora to nužno biti kupovina. Ali da kupujem impulsivno, kupujem. Mada je to u poslednjih par godina takoreći planska impulsivna kupovina, jer se uvek potrefi da je to neki naslov koji mi BAŠ treba (ili komplet). Kako da prođem pored, primera radi, Nušićevog ili Jesenjinovog kompleta kada koštaju manje od 10e, ne mogu. Ukoliko baš u datom momentu nemam para zamolim da se knjige sklone sa strane, odvoje od gomile dok ne dođem po njih.. Ali jedna sam od onih koja maltene jesti neće, a knjigu će kupiti. Zato me uvek i pitaju za rođendan da li mi još nešto treba, OSIM KNJIGA? Knjige su obavezne, naučili su do sada. :D

    Poslednja impulsivna kupovina bila je u čast otvaranja knjižare, jedine u mom gradu, smatrala sam da nema smisla da ne gvirnem, kad sam se već tamo zatekla. Ja tamo a "Talentovani gospodin Ripli" na akciji, i šta ću..
    Da se kajem, ne kajem se. Nikad. O nedostatku prostora ne razmišljam. Ne smem, a ponestalo ga je odavno.. Ko ga šiša.. :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори

    1. To je pravi duh! To volim da čujem... bez kajanja! Oduševljena sam stavom! Naročito mi se sviđa termin "planska inpulsivna kupovina" .
      Ako nije tajna, koji je to grad koji je tek sad otvorio prvu knjižaru?

      Избриши
    2. Laguna je napokon otvorila knjižaru u tem Somboru. :)

      Избриши
    3. Ja sam shvatila da je baš prva knjižara u gradu, a ne prva Lagunina ... :)

      Избриши
  6. Pre treninga sam izlistala na brzaka tvoju objavu, videla murale, odusevila se i pustila ti poruku da ovo mora natenane da se studira. I ne izdrzah do kuce, evo me u gresnom 79, koji nijednu rupu od Dusanove nije preskocio, a ja "gutam" tvoj post. Knjige su ti carobne, a i meni Milka pade na pamet kad videh Albaharija. A murali su mozda jos carobniji. Nisam ih do sada videla, pa ces imato ozbiljan zadatak da mi ih pokazes kad se budemo druzile s Nadezdom ili Malisom Glisicem. A sto se tice neplaniranih kupovina, e tu moram da se pohvalim da sam se uzdrzala cele tri nedelje 😁 Polako krckam gomilicu od svih praznika i zimusnjih snizenja, i spremam se za opustanje pred Uskrs. Vazno je imati dobar povod za kupovinu, pa makar to bila i recenica "najvise volim da kupujem bez povoda"

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mural je na Bežanijskoj kosi. Pođem ti ja da lično preuzmem "Desanku" i još ponešto i pitam devojku da mi objasni gde joj je zgrada. Objašnjava ona neke ograde, žice farbane u zeleno i slično, mural ne pominje. Dođem ja do zgrade, broja nigde, sve se okrećem gde bi bila ta ograda, logika me tera da bi to bila zgrada sa muralom, a opet, logika mi kaže da je mural upadljiviji od žičane ograde...
      Međutim, njoj ne beše, haha...
      Inače, s druge strane zgrade postoji još jedan iste veličine (cela bočna fasada od par spratova) - neki fudbaler je naslikan! Ja nisam videla površinski veće! 💞
      Nešto sam se potajno nadala da za ove ne znaš jer nisu u tvom kraju grada! 😀

      Избриши
  7. Pančić (uz Dežulovića, Ivančića, Jergovića...) kao kolumnista u vrhu te oblasti. Samo kolumne, od Pančića čitao, ništa drugo. Albaharia nešto baš ne "mirišem", a nešto ni Borhesa. Ivana V. Lalića bih preuzeo. Tišmina Upotreba čoveka mi se mnogo dopala, davne nekad sam čitao. Vidim tu je i Buđenje, de Mela. Izvanredna knjiga, kao i sve drugo od njega. Uh, i Selenića bih preselio :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jedino sam se za Borhesa iznenadila u tvom odgovoru. Mada, iskreno, ni sama ne znam šta da očekujem od knjige. Još je nisam ni otvorila. Lalića čitam već par dana. Stvarno se ne sećam da me je neko baš toliko oduševio, koliko on. Doduše, kad sam videla da nema "one moje" pesme, baš sam se nešto rastužila. Ali stvarno ima originalni stih, odličan je! Moraću da nađem još neku njegovu zbirku, haha...
      Šta reći za Selenića, sam ❤️!

      Избриши
    2. Nekoliko pripovjedaka, kao i nekoliko pjesama, to je ono što bih od Borhesa izdvojio. A i to je vrlo malo, s obzirom na njegov opus. Nekako mi ti južnoamerički pisci ne leže. :)

      Избриши
    3. Ja se ne sećam da sam išta od Borhesa i čitala. Baš me interesuje kakve će biti moje impresije. A što se tiče Južnoamerikanaca, nisam ni ja neki ljubitelj. Izdvojiću Sabata i ponešto od Koelja. Kortasar me čeka, a za Markesa sam se obećala da ću mu dati drugu šansu !

      Избриши
  8. Brezobraznice jedna brezobrazna, da bi bila!.. =o)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam bila ni kao dete "mila i fina", pa šta čovek da očekuje pod stare dane...
      Šta ću, stalno me nešto na tebe podseća...

      Избриши
    2. Ne daš mi ni da te pošteno izružim.. =o)

      Избриши

    3. "Dozvolite meni, ja sam brži i spretniji..."

      Haha, Milka, moraš me prvo stići... 😂

      Избриши

Постави коментар