Raičković Stevan - Krug nežnosti

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Desi se, kao živ, da me posmatra neki cvet
i da je vazduh topao i kao jedan pogled plav
i onda zaželim: da prođem otvoren kroz svet
i da svemu prinesem pozdrav.

Iz ove ljubavi što nosim, neprekidno,
i obnavljam u telu od rođenja -
za jedan ljudski osmeh, za jedno cveće žuto,
za jedan duboki mir kamenja.

Tad mi se tek učini da je zlo prolazno
pa pomislim da ima dobrog u svemu,
da je bez njega promašeno sve, i prazno -
po jedan puki oblik, samo, u prostoru golemu.

Oči su tad lepe – jer vole i prodiru
vidovito do svega čega se taknu, okrznu;
U njih, iz sveta, kao u dva mora uviru
sve dobrote, do kraja, do zvezda što mrznu.

I ja koji sam dotad bivao tih i skroman
(ko što su mnogi u ovom prostoru gosti)
u svojoj tišini izrastam ogroman
u jedan krug dobra, u jedan krug nežnosti.

Tako stojim. U svemu. I ovde i - okolo
i duboko osećam da sam rođen za dobro.
Pa iako me trnje kroz čitav život često bolo
Sve praštam za ovaj cvet što sam ga slučajno obro.

Коментари

  1. Mnogo volim ovu pjesmu. Sve je u njoj od čega život svijetli u vaseljeni. Čitah je prije dvije vječnosti cijele...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Volim kad nađem vremensku prečicu da ti neki zlatni trenutak iz prošlosti prostrem ovde i sada... ❤️... tebi više nego ikom drugom!

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To su pesme kojima svoju dušu treba da negujemo, one koje nam nedvosmisleno poručuju upravo ono što si i sama primetila: "...i duboko osećam da sam rođen za dobro."
      Da, zaista, to jeste suština. Makar je blato i smeće oko nje, ona je tu ... sija za svakog onog koji hoće da je vidi.

      Избриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jako, ali baš jako mi je drago što si mi rekla da je pesnik bio divan čovek. :)

      Ja, nekako, ne mogu da se pomirim s tim da neko ko piše stihove koji dodiruju gde ništa drugo ne može, može, u svom privatnom životu, da bude bilo šta drugo do isto tako divan, kakve su mu i pesme.
      Ne mislim da mogu da "garantujem" za sve pesnike, ali za par onih, meni najbližih, mogla bih "ruku u vatru da stavim".

      A evo i linka za "Zapise o crnom Vladimiru".
      Vico Dardić, glasom od koga prolaze žmarci... uživajte!

      https://www.youtube.com/watch?v=yybOXwDpi9Y

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Jeste, meni to liči da se moja skala greha ne poklapa potpuno s "zvaničnom verzijom".

      A ključno je i to da ako nisi ljubav, onda ljubav ne možeš ni da daš, što bi, u ovom slučaju, bila lepota i uzvišenost, kako si i sama to lepo primetila. :)

      Избриши
  4. Ne znam kako mi je promakla da je nemam na blogu gdje je poezija Stevana Raičkovića. No, sad ću je, podsjetiula si me na nju, imati i tamo. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ideš preko zacrtanog broja? A ništa ne brišeš?
      PS. Znala sam da je nemaš. Zato je i ona došla na red čim si ti rekao da je gotovo, da si popunio broj... 🌻

      Избриши
    2. Ne, mislio sam na drugi blog, onaj "Poezija", gdje imam Stevana Raičkovića i izbor iz njegovih pjesama, ali nemam ovu, ne znam kako mi je promakla.

      Избриши
    3. Dobro, čitaću i tamo sve ponovo kad i ovaj "Krug nežnosti" postaviš! 🌻

      Избриши
    4. Kad sam napisala onaj poslednji komentar baš sam od Raičkovića i dolazila. Tri puta sam prevrtela ceo sadržaj i nisam pesmu našla. A sada odmah, direkt u pesmu! Ok, ako ti kažeš da je bila i onda, verujem ti! Ne bi mi bilo prvi put da ne vidim planinu ispred koje stojim. 😀

      Избриши

Постави коментар