Maksimović Desanka - Razgovor

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Pitaju me svu večer njegove zenice žedne:
»Jesi li ti rosa što na pustinjakove ruke pada nežno?
Uteha što u svete noći pohađa bedne?
Je li bilo negde suđeno i neizbežno
tebe da volim?

Jesi li ti suza srebrna pred grubošću i zlom?
Osmesi tvoji jesu li sa tobom isti?
Čime si ti vezana sa ovim sitnim tlom?
Jesi li ti plamen na kome se duša čisti
umrljana životom?

Jesi li ti duboka kao tvoje oči neizmerne?
Jesi li ti kao san moj o tebi dobra?
Hoće li moći ruke tvoje čiste i smerne
da odagnaju sa čela bore, što ih pobra'
idući životom?

Hoće li ljubav tvoja kao uplašena krila
pobeći ako te se usana mojih takne plam?
Hoću li, ako i ti sa mnom budeš bila,
ostati zazidan u sebe, i sam
do kraja života?«

A ja spustih glavu na uzdrhtale dlane
gledajući u sebe bolno i neumitno,
i bi mi kao da će celo biće u suzu da mi kane;
i učini mi se srce odveć sitno
njega da voli.

Na današnji dan je rođena neumorna pletilja venaca satkanih od slutnji i sumnji, čežnji i čekanja, nespokoja i nagoveštaja... Ona je znala da su osećanja tanana kao leptirov let ili maslačkov puhor, a da duši samo kroz ljubav života ima.

Коментари

  1. Mnogo volim Desanku, i ja sam na blogu danas napisala koju rec o njoj.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je čuti da ima još poštovalaca njene rime. ❤️ Ima skoro stotinu godina kako je izdala prve zbirke pesama...Njen stih je i dalje svež, živ i aktuelan... dokaz istinske vrednosti! 💜

      Избриши
  2. Одговори
    1. Ovaj "odličan izbor" je nedovoljno dobar za "tvoju" Poeziju ili je, neznano kako, skliznula u zaborav?

      Избриши
    2. Večeras? Učinilo mi se da je nemaš... 💕

      Избриши
    3. Da, sinoć je postavio, nijesam je imao!

      Избриши
    4. Kad kažem "Učinilo mi se da je nemaš..." znači da sam sigurna da je nemaš.
      Od desetak pesama koje su ušle u najuži izbor, jedino ovu nisi imao. Izbor mi se onda spontano nametnuo ... :) :) :)...

      Избриши
  3. Tanana mi je, ako bih morala da je izaberem, ona jedna riječ koja mi nju opisuje sasvim. Sva joj je poezija od finog tkanja! Zamišljam da je bila jedna od onih rijetkih koji umiju
    beskrajno da slušaju i - posmatraju.

    A 4. strofa (ne što je četvrta, već..)...

    =o)

    Pozdrav ti, Živka!
    M.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slušaju i posmatraju... dobitna kombinacija! 💚 Nema istinske veličine i vrednosti, ako autor nije ovo usvojio kao temelj svog bića. 💙 Što reče jednom Vojka, kad već to nije moja rečenica, drago mi je da je tvoja...
      PS. I dalje mi ti u BL ne daš mira... :)

      Избриши
    2. Ja ću u Banjaluci tako kratko da budem, da neću znati ni da li se ona uopšte desila... =o)

      Избриши
    3. Nikad nisam volela ono manijačno kupovanje suvenira. Uvek mi je draže da donesem kamen neki za uspomenu i društvo mom cveću. Međutim, proživljene godine su našle suveniru svrhu. Gledaš ga, posle mnogo vremena i kažeš: "Sećam se gde je stajao kad sam ja ovo izabrala. Šta mi je rekao, šta sam pomislila..." 🍀 Znači, to nije bilo samo snoviđenje... "... ❤️... U današnje vreme tehnologije ovaj koncept je prevaziđen jer će glavni suvenir biti virtuelni, sa slikama, komentarima i utiscima... 💖


      Избриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, kad imaš šest knjiga njenih pesama, pa čitaš natenane, nađe se i istinski dragulj. 💟 Nisam ni slutila da je ova pesma bila ovako rasprostranjeno nepoznata. Ni ja je, do skora, nisam čitala hiljadu godina... 💖 Zadovoljstvo mi je tim veće...

      Избриши
  5. U kojoj se zbirci pjesama nalazi ova pjesma?

    ОдговориИзбриши

Постави коментар