Neruda Pablo - Lagano umire

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Lagano umire onaj koji ne putuje,
onaj koji ne čita,
onaj koji ne sluša muziku,
onaj koji ne nalazi zadovoljstvo u sebi.

Lagano umire onaj koji uništava vlastitu ljubav,
onaj koji ne prihvata pomoć.

Lagano umire onaj koji se pretvara u roba navika,
postavljajući sebi svaki dan ista ograničenja,
onaj koji ne menja rutinu,
onaj koji se ne usuđuje odenuti u novu boju,
onaj koji ne priča sa ljudima koje ne poznaje.

Lagano umire onaj koji beži od strasti
i njenog vrela emocija;
onih koje daju sjaj u očima i napuštenim srcima.

Lagano umire onaj koji ne menja svoj život
onda kada nije zadovoljan svojim poslom
ili svojom ljubavi,
onaj koji se ne želi odreći svoje sigurnosti radi nesigurnosti,
i koji ne ide za svojim snovima;
onaj koji neće dozvoliti,
niti jednom u svom životu,
da pobegne od smislenih saveta.

Živi danas, učini danas, reskiraj danas!
Ne dozvoli lagano umiranje!
Ne zaboravi biti srećan!

Poslušajte pesmu u izvođenju Miloša Pavlovića.

Još jedan u plejadi velikih imena latinoameričke poezije. Nezaobilazan i aktuelan, makar bi danas napunio 115 godina.

Коментари

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znači, Neruda ujutro preventivno, a predveče po potrebi, zarad lepših snova i svrsishodnije kontemplacije naučenog!

      Ja sam uvek za pesnike, od njih ti nikad ne stradaju jetra i želudac! :):):)

      Избриши
  2. Čitam jutros da mu je rođendan i pade mi na pamet - kao da je ovo jedan od onih Živkinih dana.. =o)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Reših da obrnem jedan godišnji krug (to se stručno zove revolucija), da obuhvatim sve meni drage poete. Počela sam s Mikom, znači završavam u martu 2020.
      U nekim periodima su baš nagužvani, kao sad! Sledi hladovina do kraja augusta! 🍉

      Избриши
  3. Divota! Prepisujem ovo i stavljam na neko vidno mesto, kao motivaciju i podsećanje (jer se lako zaborave neke od ovih istina, naročito ako si sklon da im podlegneš). Što reče Isidora - pesnici pre apotekara, makar za ovakve ''boljke''!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bogme, jeste za uramit! 🖼️ Ako smo dovoljno iskreni sami sa sobom naći ćemo neki stih o koji se stalno saplićemo.
      Odličan je Neruda, nema šta...

      Избриши
  4. Svaki dan pomalo umrem zbog ovog ili onog, nije to dobro. Ali, evo, trgla sam se iz letargije, lagano radim na oživljavanju. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Primetila sam ja da te nigde nema... Jedino što sam mislila da si zaronila u slanu vodu, da uživaš i na nas ne misliš (haha, oprošteno ti je...)

      Znači, to što si (konačno) videla moj lik (bar putem storija) će poslužiti u tarapeutske svrhe tvoga ozdravljenja?
      Što bi se reklo - za tebe sam se čuvala?

      Избриши
  5. Nemam reci. Pesma pogadja. Potpuno se slazem sa Isidorom. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, odlična je! 💞 Valjalo bi da se svako od nas periodično čekira po ovim stavkama, makar se i trenutno, možda, ne nalazimo niti u jednoj. Lako čovek sklizne, a da i ne primeti. Izgovori za ovo ili ono su uvek prisutni da nas zavedu i navedu na krivu percepciju.

      Избриши

Постави коментар