Čitalačke navike

 

Pozvala me @jolly_m_jolly onim prekrasnim kolicima koja su prepunjena knjigama da odgovorim na par čitalačkih pitanja. Fotki možda i mogu da odolim, ali Jolly baš i ne. Evo, ovim postom je zvanično prekinuta moja višenedeljna blogo-instagramska apstinencija.

Zašto voliš da čitaš?

Navika je stečana još u detinjstvu, u većoj ili manjoj meri taj planem bukti u meni stalno. Ovo pitanje je jednostavno, ali mi je dosta teško da formulišem odgovor. Možda je najtačnije to da u knjigama pronalazim vilinsku prašinu, istu onu koju mogu pronaći u kod nekih ljudi. Jedino što je s knjigama lakše i češće nego s ljudima. Davno sam shvatila da je to za mene Vrednost i Smisao. Da mi je bez toga teško da idem kroz život i da je to jedna od stvari koje kod mene ne podležu kompromisu. A šta nije stvar kompromisa, nije ni monetarizacije.


Da li imaš omiljeno mesto za čitanje?

Kada sam kod kuće, ležim u krevetu i čitam. Krevet je velik, svašta stane oko mene... A i pogled mi je “književni” (vidi sliku)! Najviše knjiga i imam baš u spavaćoj sobi. Ali, volim da čitam i u parku, na plaži, u kafiću,...


Koja knjiga te je uvela u čitanje?

Ne mogu tačno da se setim koja mi je slikovnica bila prva, ali bilo ih je dosta. Kasnije, recimo, “Mali pirat” mi je bila obožavana knjiga ili Žil Vern u svakom izdanju ili “Robinson Kruso”. Prva od knjiga koja nije dečja mi je bila “Vitez slavonske ravni” Marije Jurić Zagorke.  Još uvek se sećam toga uživanja u gutanju redova... Inače, to je knjiga koja je na mojoj profilnoj sličici, ruža leži na njoj.


Koju vrstu knjiga čitaš?

Nemam određeni žanr, ali možda drama napr. Mora knjiga da ima ono nešto, što bi rekla Jolly – “da se raspadam uz nju”.


Čitaš li po jednu ili više njih odjednom?

Gotovo uvek više odjednom. Multitasking je moje strednje ime svugde, pa i u čitanju. Ako i nisu dva romana, poezijom uvek presečem.


Da li ikada čitaš ponovo istu knjigu?

Da. I volela bih da imam nekada više vremena za ponavljanja. Tada se najbolje šteliš – jasno ti je kao dan koliki je tvoj lični rast u odnosu na prethodno čitanje. Jedino što novih izazova ima toliko da mi se vrti u glavi...


Da li imaš mesečni budžet?

Da, naravno da su sredstva limitirana. Ali ja ne volim da planiran stvari koje su mi u bliskoj sprezi s dušom. Tako da kupujem impulsivno, plansko-neplanski... Ali isto tako mogu mesecima da ne kupim niti jednu knjigu. Napr. bila sam jedne godine s drugaricom na “Noć knjige” i nisam ništa kupila. Nije novac uopšte bio u pitanju. Jednostavno, nisam bila inspirisana.


Da li slušaš muziku dok čitaš?
Preferiram tišinu. Ponekad može neki instrumental, ali ne uz svako štivo. Začudo, buka u parku mi upošte ne smeta...

 

Toliko od mene. Ne bih baš rekla da ste nešto novo čuli. Sve je ovo već rečeno na više mesta, ali hajde zbog igre i druženja.

A sad nešto za moju dušu - odgovore @bgcrtice, @anchi.chitich, @citam_citaj i @kljucna_rec bih baš volela da pročitam.

Коментари

  1. Koliko u tebi ima vilinske prašine, draga moja! ����‍♀️�� I Koliko iste takve prašine ispada iz tvojih odgovora, čini mi se da su mi prsti pozlaćeni, kao da su iz tvog teksta preko tastature prešli na njih! Multitasking je ono što nisam povezivala sa tobom, ostalo sam znala, ali opet, kakvim se zadovoljstvom ozračih citajući. Odajem priznanje za to što možeš više stvari istovremeno raditi baš zato što to nije za mene karateristično. Tome se divim! A divim ti se i inače. ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam odusevljena ovom vilinskom prasinom i, evo, da najavim unapred, citiracu te @zivimobiljeknjiga katkad. Zao mi je sto tu divnu formulaciju nisam cula pre, pa da je "ukradem", kad su me jednom na ulici anketirali da li i zasto citam

      Избриши
    2. Multitasking mi i prirodno leži, a još me je život svesrdno podržao u tome... 🌤... svašta sam htela da stignem, a ovo je jedini način... 😍... posle ti pređe u naviku... 📚

      Избриши
    3. Vojkić, uvek mi zadovoljstvo kad se nekom svidi šta kažem... A tebi takvoj, slatkoj i glagoljivoj, da pozajmljujem, pa - sa zadovoljstvom!... 🍰

      Избриши
  2. Odolevala sam ovom izazovu, ali kako da odolim tebi😍???
    I da se i ja nadovezem da me, kao i Jelenu i Vojku, ova vilinska prasina skroz posula milinom, ali i ona mera licnog rasta kroz ponovna citanja❤❤❤.
    Ne zameri ako odgovor budes malo sacekala...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne zameram ništa, naprotiv... ☀... Kadgod ti dođe na red, biće zadovoljstvo... 🍭

      Избриши
  3. Draga Živka,

    u pravu si, kao da čitam sve što je odnekud već poznato, samo sada na jednom mjestu. Ali osjećaj je onako lijepo spomenarski!

    Nažalost, nije mi uspjelo da pronađem onaj ćošak u kefalu koji bi mi rekao kada i gdje je to zapisano (a možda ću se i ponoviti 🙃), ali ono što mi je prva asocijacija na tebe jeste onaj odgovor na nečije kreativno pitanje "kakve obilježavače stranica koristite?". Parafraziraću te, jer...memerija...: kad nemam šta drugo pri ruci, otkinem dugme sa jastučnice, ionako ću sama kasnije da ga zašijem... 👌😉

    Pozdrav ti!
    M.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mila moja,
      i moj osećaj je, dobru si reč upotrebila - spomenarski...💈
      Kako je tvoja misao krenula, tačno sam znala da će ti se zaustaviti na bijelom dugmetu.
      Jer, krhko je sećanje,... Pa i da ne znam da se to desilo u virtualnom svetu, zaklela bih se da se još uvek sećam kako si se samo slatko smejala na tu moju rečenicu... 😂

      Избриши
    2. Kada bih mogla neku da usvojim - bila bi to ta! =o)

      Избриши

Постави коментар