Petković Dis Vladislav - Možda spava

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Zaboravio sam jutros pesmu jednu ja,
Pesmu jednu u snu što sam svu noć slušao:
Da je čujem uzalud sam danas kušao,
Kao da je pesma bila sreća moja sva.
Zaboravio sam jutros pesmu jednu ja.

U snu svome nisam znao za buđenja moć,
I da zemlji treba sunca, jutra i zore;
Da u danu gube zvezde bele odore;
Bledi mesec da se kreće u umrlu noć.
U snu svome nisam znao za buđenja moć.

Ja sad jedva mogu znati da imadoh san,
I u njemu oči neke, nebo nečije,
Neko lice, ne znam kakvo, možda dečije,
Staru pesmu, stare zvezde, neki stari dan.
Ja sad jedva mogu znati da imadoh san.

Ne sećam se ničeg više, ni očiju tih:
Kao da je san mi ceo bio od pene,
Il' te oči da su moja duša van mene,
Ni arije, ni sveg drugog, što ja noćas snih;
Ne sećam se ničeg više, ni očiju tih.

Ali slutim, a slutiti još znam.
Ja sad slutim za te oči, da su baš one,
Što me čudno po životu vode i gone:
U snu dođu, da me vide, šta li radim sam.
Ali slutim, a slutiti još jedino znam.

Da me vide dođu oči, i ja vidim tad
I te oči, i tu ljubav, i taj put sreće;
Njene oči, njeno lice, njeno proleće
U snu vidim, ali ne znam, što ne vidim sad.
Da me vide, dođu oči, i ja vidim tad.

Njenu glavu s krunom kose i u kosi cvet,
I njen pogled što me gleda kao iz cveća,
Što me gleda, što mi kaže, da me oseća,
Što mi brižno pruža odmor i nežnosti svet,
Njenu glavu s krunom kose i u kosi cvet.

Ja sad nemam svoju dragu, i njen ne znam glas;
Ne znam mesto na kom živi ili počiva;
Ne znam zašto nju i san mi java pokriva;
Možda spava, i grob tužno neguje joj stas.
Ja sad nemam svoju dragu, i njen ne znam glas.

Možda spava sa očima izvan svakog zla,
Izvan stvari, iluzija, izvan života,
I s njom spava, neviđena, njena lepota;
Možda živi i doći će posle ovog sna.
Možda spava sa očima izvan svakog zla.

Коментари

  1. Pesma me je odusevila!
    Ja inace slabo poznajem poeziju, nisam nikad bila neki njen obozavalac, iz verovatno glupog razloga. Kad sam bila skolarac i kad smo morali da ucimo razne pesme napamet, bilo mi je tesko da ucim stihove cije znacenje nisam uvek razumela. Prosto, za mene su to bile samo nabacane reci koje su se rimovale ali koje me nisu nimalo doticale i koje sam tesko pamtila u toj formi. Sad, kad sam starija, i kad ovako procitam pesme koje ti izbacujes, dirnu me, potpuno ih razumem, i zao mi je sto ne citam poeziju i mislim da cu to da ispravim u skorijoj buducnosti. Eto, propustih silne godine za to. Moja mama kod kuce ima puno zbirki nasih pesnika pa cu uzimati povremeno.
    Hvala puno sto utices pozitivno na mene u svakom smislu! :))

    P.S. Ja citam sve tvoje postove iako ne komentarisem uvek, cisto da znas. ;) Ovo je jedna od najgorih jeseni u mom zivotu pa nisam uvek raspolozena za komentarisanje. Ali, danas jesam! :D
    Veeeeeliki pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam da li ima lepšeg osećaja u međusobnoj ljudskoj komunikaciji od toga da nekog dodirneš nekom lepotom, da mu izmamiš osmeh ili kakvu drugu uzvišenu emociju!
      :)
      Mene to toliko podigne, da nemam reči kojima bih takvo stanje opisala ...
      Znam ja da sigurno bude neko kome je ova ili koja druga pesma legla na dušu, ali je uvek lepo čuti povratnu reakciju. Znajući sebe koliko volim da čitam komentare (i) po tuđim blogovima, verujem da ima još vas sa sličnom pasijom.

      Što se tiče propuštenih godina, to ne postoji ... sve što je moglo (trebalo) da se desi desilo se ... što nije, nije mu bilo suđeno ... ne treba gladati preko ramena, pogotovo ne u ono čega tamo nije ni bilo ... Uvek pogled daleko ispred sebe ...

      A sad gledaj u predstojeću zimu koja će biti bolja od ove (najgore) jeseni, pogled u ono što želiš, u ono lepo, ne razmišljaj o onome što je prošlo, a nije bilo po volji ...

      Ljubim te ja, neka smo mi nama živi i zdravi! : ) :) :)

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. Uh, znala sam da je Čačanin i ne povezah ga s tobom, svašta!
    Bogme, utrefih s njim u sred srede! :) Ovo mi je sa sajamske gomilice, onaj mali zgodni format za zadnji džep farmerki ...

    Pročitala sam tekst s ovog tvog linka, sećam se da sam ga i ranije čitala. A ono što me je sad odmah ubolo u oko (a ranije nije) je "veliko ogrešenje Jovana Skerlića". Posle onog "vijanja oko Šantića" ovakve stvari primećujem odmah...

    A što se tiče pesama, biram samo one koje baš volim. A i to nekako gledam da izmešam, da ne budu sve one baš, baš najbolje na početku ... Hoću reći da ovu Disovu pesmu više volim nego i neke koja sam izabrala pre više meseci.

    Hvala ti, draga moja, kada tebe vidim ovde, srce mi je na mestu ... (haha, šta ti je moć navike)
    PS. Ovo uopšte ne znači da neću preživeti ako preskočiš neki komentar. Opušteno, što bi rekli klinci... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Vidi, vidi nisam znala za Sonju Savić i Purišu Đorđevića! Drago mi je da spominješ i ovu zvezdu u usponu! 🌟 Ja ozbiljno verujem u tebe. A šta da ti kažem, nisam sklona nekim lošim procenama! Ništa bez podmlatka (to bi se i Obradović složio). 💕

      Još se i sad sva stresem kad se samo setim kako si nestala jesenas. Malo me je i sramota da pogledam svoje komentare ostavljene kojekude gde samo kukam i naričem gde si ti!
      💗💗💗💗💗
      Ali, kako i svima savetujem, ne treba prizivati prošlost koja ne budi lepe uspomene. 💔

      Избриши
    4. Brži prst od pameti... ko je ovaj Vladan Matijević? Čitala šta?

      Избриши
    5. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    6. Našla si odličan način da me ućutkaš - samo kaži da pišeš doktorat!
      :) :) :) 💕
      A što se tiče Matijevića, kad pomenu ove silne nagrade, htela sam i guglu i tvom linku pre no odgovorim. Za početak, stvarno si šeret kad nekog ko ima 56 godina nazivaš piscem mlađe generacije, haha! Drugo, tvoja recenzija onog gavrana na koricama mi je sasvim dovoljna... i prljava politika i homoseksualnost i... dosta mi je, i previše! HVALA TI! Ovo ostalo bih i mogla pogledati... 😀

      Избриши
    7. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    8. Kuku, dete moje, šta ćeš tek kad dođeš u moje godine??!?
      Meni je 10 godina kao jedna... Skoro sam tražila neku dokumentaciju, znam da nije od ove godine, nisam sigurna da nije od prethodne, kladila bih se da je od pre dve... Ispostavilo se da je iz 2006. godine! 😉 Ovaj svet putuje jaaako brzo, moraš biti jako opušten da bi uživao u vožnji. 💗

      Избриши
  4. Spomenuh li ti nekad negdje Jazz Poesy Cabaret? Banjalučani, sjajno spajaju poeziju i muzički izraz. Volim njihovo muzičko izvođenje upravo ove pjesme! U različitim prilikama bih izabrala da slušam i čitam Možda spava, ali obje varijante su mi bliske i drage...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovako na blic, rekla bih da si objavila neki post na blogu gde ih spominješ! Možda sam se i nešto prevarila, ali tačno znam šta ću da potražim...

      Избриши
  5. Одговори
    1. Haha, dobrodošao! Dok postoje oni koji slutiti znaju, biće ovde razmene misli, protoka energije, svašta nešto... Laku noć želim.... :)

      Избриши
  6. Božanstvena pesma...podseća me na moju majku jer ona obožava Disa...zato ga i ja volim. ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako da ne voliš nekog ko može da sastavi:
      "U snu dođu, da me vide, šta li radim sam.
      Ali slutim, a slutiti još jedino znam."
      Pesnici su duša ovoga sveta... pa još njihove najbolje pesme... tu se može mreti od lepote... 💘

      Избриши
  7. E, bas sam se nauzivala citajuci sve ovo na putu Beograd - Zrenjanin 😍 Da znam kako da prilozim onaj Disov mural iz Cetinjske, koji nam se obema jako dopao, rado bih to uradila. Al pobedi me tehnika...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da taj mural je izgurao Disa u prvi plan. Nisam više mogla da čekam... 💔
      Bez obzira što živim od suve tehnike i tehnologije i što su mi računari "najčešće društvo", obožavam da s ljudima komuniciram na nekim "višim talasima". Tu ništa od tehnologije ne treba, samo čista duša, ljubav... 💕

      Избриши
    2. Zahvaljujuci ovoj divnoj prepisci, ponesoh od mojih, iz Zrenjanina, jedno divno, zaboravljeno, izdanje poezije. Ima i Disa. Eto, inspirisali ste me svi...

      Избриши

    3. Kada sam kretala u ovaj virtualni svet (na Svetog Nikolu će biti godina!) imala sam neke predstave kako će to izgledati, zašto ja to radim i sl. Očekivala sam neka nova poznanstva, razmene utisaka o knjigama, preporuke i sl... Majko moja mila, ovoliko ljubavi, inspiracije i dobrih vibracija nisam ni u snu pomislila da virtualka može da donese! ❤️ Za nekoga ko ni telefon ne koristi previše (telefoniram privatno jako retko), ovo je meni život oplemenilo (mada nisam bila nezadovoljna životom, ni slučajno, niti u jednom aspektu!)
      Pozdrav draga moja, ne sumnjam da će se ova inspirativna druženja nastaviti koliko god smo spremni da ulažemo ljubavi u njih i da će dosegnuti dimenzije koje, trenutno, ni ne mogu da pojmim! 💞

      Избриши
  8. Velicanstvena pesma i velicanstveni Dis. Tako je malo prave poezije u danasnje vreme.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potpuno se slažem s tobom! I ja imam mnogo više sluha za neke stare pesnike.
      Dobrodošla na blog!
      Hvala ti puno što si se priključila komentarom ovoj našoj maloj, ali entuzijastičnoj zajednici ljubitelja poezije.
      Pozdrav :)

      Избриши

Постави коментар