Lalić V. Ivan - Proleće, Kotež Neimar

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Zima je povukla hrtove
Na svoja južna lovišta;
Izlaze boje iz skrovišta
i naseljavaju vrtove

U igri drevne mimikrije,
Kad svaka boja je zelena,
Jer sve je pupoljak; željena
Svečanost oka se prikrije
 
U slutnju, u iščekivanje:
Ružama planuće živice
Kad april se preko ivice
Izlije; kakvo prelivanje

Vetra u vatru! Bašte su
Raspamećene od kretanja
Po vektorima svog cvetanja -
A delom još od mašte su.
 
Još jednom taj vrv u žilama,
na strmoj kosini stoleća.
Treperi skazaljka proleća
Među mrgodnim silama.

Коментари

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Ova naša druženja, za mene lično, sem meni nekih dragih i bitnih ljudskih kontakata, donose i tu čaroliju otkrivanja književnih blaga.
    Volim taj osećaj, ono istinsko detinje čuđenje i radovanje, osećaj treperenja... Zato se družim s vama svima - ljudima koji se u književnost razumete i, iznad svega, volite je i poštujete.
    Koliko sam se samo puta, čitajući tvoje recenzije, osetila kao dete koje s pažnjom i divljenjem gleda u tebe kao u učiteljicu ili stariju sestru... Prelep osećaj!
    A što se tiče Milutina Bojića, šta da ti kažem ... tek ćemo se nas dvoje sresti.
    Inače, upravo ovih dana sklapam neki novi spisak knjiga za nabavku (meni pesme uvek nedostaju!). Pod broj 1 je "Milutin Bojić u izboru Ivana V. Lalića".
    Ima neka tajna veza ... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Veruj slobodno!
      Ono što osećaš, želiš, čemu se nadaš u to treba i da veruješ!
      I tada se čuda dešavaju, tada se voda pretvara u vino, preobraženje...
      Rečeno je: biće im dano po veri njihovoj.
      Nema ti značajnije rečenice od ove. :)

      Избриши
  3. Posljednjih oko mjesec dana lutam, kao što onaj dječak onda otpjeva - "ne znam...na šta misli da bacim", pa sam izronila staru fakultetsku skriptu i sad proživljavam i doživljavam neku englesku poeziju. Nisam taj jezik zavoljela jezika radi.. Ne drži me ni to, pa se hvatam i dječinjih štiva i... Dođe to valjda tako... A u Lalićā lijepa zobnica slova... =o)

    ОдговориИзбриши
    Одговори

    1. Uh, kako su mi ti nemiri poznati... Možda ih ti kako drugačije imenuješ, ali prepoznajem to. U tim trenucima često zažalim knjigu koja se usudom našla uz mene. Nema joj pomoći, neću je prihvatiti... Ali da se desi da me tada neko prikuje za svoja slova, a da ga prvi put vidim, čitam, ne, to se nije nikad desilo... eto do Lalića, sada.
      Ne znam da li je prava reč, ali osećam se zaustavljenom, razoružanom, možda. 🍀
      Kako samo prija ta snaga veća od moje!

      Избриши
    2. Zato sam se i vratila Petroviću. Sad uzimam Unutrašnje dvorište (najkraće - zbirku starih i novih kraćih formi pod istim krovom) pa se nadam da ću se izvući...čitalački barem... =o) Pozdrav ti!

      Избриши
  4. Prijali su mi oni citati iz "Crkve" nešto ni dođe da samo malo bacim oko... Nadam se da ćeš i ponešto iz Unutrašnjeg dvorišta podeliti. Tako "lečiš" široke narodne mase, haha... ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa pričama se družim po prvi put. Vidjećemo.. Onda sa nečim kratkim da presiječem i - Sitničarnica reload! =o))

      Избриши
    2. Ti si baš temeljna, za svaku pohvalu... Da, da i meni se čini da ću Sitničarnicu ponoviti pre Crkve... 💘

      Избриши
  5. Predivno, stvarno se divim ljudima koji imaju taj dar da pisu poeziju. Iskreno moracu malo da se aktiviram po pitanju poezije, nisam je mnogo citala...🙄

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obraduje me svako ko iskreno kaže da nije baš nešto čitao, ali da sad ima želju, da mu prija...
      Što bi rekla moja draga koleginica (Dušica, a rodom iz Čačka) to bi bilo moje dobro delo za danas. Mogu da štikliram, sve preko je čist ćar!

      Избриши
    2. Zanimljivo, ja sam Dušica iz Čačka😀

      Избриши
    3. Znam, draga moja, zato tebi i govorim! 🌸Isidora te je meni "dovela".

      Избриши
  6. Eh, taj Lalić. Ne kaže se uzalud da "Mjesta koja volimo ne možemo napustiti". Zato, "nemoj se osvrtati: ničeg van tebe nema..."

    ОдговориИзбриши

Постави коментар