Lalić V. Ivan - Mesta koja volimo

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Mesta koja volimo postoje samo po nama,
Razoren prostor samo je privid u stalnom vremenu,
Mesta koja volimo ne možemo napustiti,
Mesta koja volimo zajedno, zajedno, zajedno.

Pa zar je ova soba soba ili je zagrljaj,
I šta je pod prozorom: ulica ili godine?
A prozor, to je samo otisak prve kiše
Koju smo razumeli, koja se stalno ponavlja,

I ovaj zid ne međi sobu, nego mozda noć
U kojoj sin se pokrenu u krvi tvojoj zaspaloj,
Sin kao leptir od plamena u sobi tvojih ogledala,
Noć kad si bila uplašena od svoje svetlosti,

I ova vrata vode u bilo koje popodne
Koje ih nadživljuje, zauvek naseljeno
Običnim tvojim kretnjama, kada si ulazila,
Kao vatra u bakar, u moje jedino pamćenje;

Kad odeš, prostor za tobom sklapa se kao voda,
Nemoj se osvrtati: ničeg van tebe nema,
Prostor je samo vreme na drugi način vidljivo,
Mesta koja volimo ne možemo napustiti.


Na današnji dan je rođen pesnik tako snažnih rima da zakucavaju. Pesnik čiji se stihovi pretaču u slike i sećanja kao šare u kaleidoskopu, sve žive i prelepe, a uvek drugačije. I ne pamtim da sam ikad za ikoga pomislila da mi je žao što se nismo ranije sreli, ali za njega jesam.

Коментари

  1. Upravo to sam i pomislila dok sam čitala ove stihove - kako divne slike!

    Ispravljaš još neka žaljenja, Živka...

    Uživaj u ovom danu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tu smo mi za nas i naša žaljenja, draga M.
      I neznano je ko kome više čega ispravlja, popravlja ili bar na drugi način pogled fokusira... :)

      Dan i jeste za uživanje, upravo teta s radija reče da je temperatura ugodnih 26 stepeni.
      Počinjem intenzivno da mislim o moru...

      Избриши
  2. Одговори
    1. Kad sam prvi put ovu pesmu čitala, imala sam utisak da mi je prvim stihom dušu zgrabio. A svaka sledeća rima... kao da je strofe uzimao iz mog života! Nisam mogla da verujem!
      Decenijama već, kad pogledam kroz prozor na ulicu, pomislim: godine ovuda prolaze...
      A tek ova poslednja... što kaže Milka, godinama te ista pitanja muče, a onda ti neko prostre odgovor stihom, citatom, ... logičan, jednostavan, a ti ne znaš kako je moguće da se nisi sam toga dosetio toliko dugo... 🍒

      Избриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mače, topliji izraz naklonosti i ljubavi dugo nisam dobila! 💕
      A da li ovako emotivno pristrasna mogu da budem objektivna? Ne znam, ali daleko bilo da sam malobrojna koja ga hvali. Ova poslednja strofa je već postala antologijska. :)

      Избриши
  4. Nikad mi neće biti jasno kako ljudi pišu pesme toliko toga stane u jedan stih. Skroz je neverovatna pesma i jako je tuzan kraj to za neosvrtanje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tužan??! Zaista ti je tužan?
      Meni je poput uskrsnuća, oslobođenja... znači čista radost! 💕💜

      Избриши
    2. Zaista mi je tužno ja se rasplakala. :') Šta znam mozda je proradio arhitekta zakopan duboko u meni pa mi žao što nema više prostora, al najviše mi je žao što se ne možemo osvrnuti i vratiti . Pa i meni je delovalo radosno kada sam je pročitala prvi put i onda sam je opet pročitala , pa me je rastužila.

      Избриши
  5. Ne rasplače se čovek samo od tuge...
    Kad malo bolje pomislim, ja ni ne plačem kad sam tužna. Ali suze same krenu, kad duša bude nečim taknuta. 🎶 Spoznaj razlike između suza ovih i onih. To je put da spoznaš i sebe.

    ОдговориИзбриши
  6. Одговори
    1. Šta je šta?
      Poznato mi je da ti je pesma poznata... A na šta li se ovo "to" odnosilo...?

      Избриши
    2. Neđe smo već govorili o ovoj pjesmi, ne mogu se sada sjetiti đe. Uglavnom, nije važno, odgovor je tu (jedan od mnogih):
      "Nemoj se osvrtati: ničeg van tebe nema,
      Prostor je samo vreme na drugi način vidljivo,
      Mesta koja volimo ne možemo napustiti".

      Избриши
    3. Negde? Gde drugde nego kod tebe... i to kad sam mislila da ćeš zaokružiti svoj zadati broj pesama bez ove! :)

      Избриши

Постави коментар