Buskets Milena - I ovo će proći

Glavne junakinje ovog romana su Blanka, žena u onim godinama za koje se kaže da su najbolje i njena upravo preminula majka. Blanka kroz neke asocijacije i sećanja priziva zajedničke događaje ili premišlja kako bi majka odreagovala na pojedine situacije. Radnja se dešava u prvim danima posle majčine smrti. To je vreme u kojem se mešaju, u nepravilnoj i neočekivanoj srazmeri, akutni udari tuge i oni trenuci zamrznutog vremena kada nam se čini da se s gubitkom dobro nosimo.
***

***
Blanka želi da se provede vreme posle sahrane na veoma neformalan način. Naime, organizije boravak u svojoj porodičnoj kući za par prijateljica, dva bivša muža (sa kojima je ostala u veoma intimnoj vezi),  dva sina, još neku decu, sadašnjeg ljubavnika, potencijalnog ljubavnika, neke neobavezne simpatije, ... To je vreme za evociranje uspomena, seks sa bivšim, dokoličenje, pušenje marihuane, ima i kokaina, seks sa sadašnjim, druženje, sieste, odmeravanje potencijalnih partnera, neformalni seks, žurke, opijanja, možda malo seksa... I to bi bilo, otprilike, to.
***
„Ima muškaraca bez seksualnog radara ili onih što ga jedva koriste, osim kad im je neophodan, a zatim ga ugase. A ima onih koji ga stalno drže uključenog, čak i kad spavaju, i u redu za kasu u supermarketu, pred monitorom računara, u zubarskoj čekaonici, pa im se oni mahnito vrte, emituju talase i primaju ih. Civilizacija opstaje zahvaljujući prvim, a svet zahvaljujući drugim.“
***
Nota 1:
Pokušala sam da imam razumevanja i da ne osuđujem glavnu junakinju i njenu družinu, da se fokusiran samo na njen odnos s majkom, a da njeno ponašanje izuzmen iz razmatranja. Nije mi loše išlo, sve dok nije počela da spominje decu. E, tu mi je zaista fitilj iznimno kratak! Jednostavno ne mogu a da ne odreagujem na ponašanje žene koja smatra da je prihvatljivo da provodi noći pijući i duvajući, a dane spavajući mamurna, a kad ne spava procenjujući ili konzumirajući muškarace. Pri tom ne dajući na sopstvenu decu pretpubertetskog uzrasta niti jednu misao, sem da je baš zadovoljna sobom što se ostvarila kao majka. „Žestoka i slepa ljubav koju osećam prema sinovima“, i uz najdublju pažnju mi je promakla ta aktivnost, emocija ili bar misao koja bi mogla da opravda citiranu rečenicu.

Nota 2:
Knjiga je stilski izrazito neujednačena. Ima par lepih promišljanja, te mi se čini da je autorka prvo do njih došla pa joj je bilo žao da ih ne upotrebi, te je, shodno tome, odlučila da napiše knjigu. Ostatak je ispunjen lošim dijalozima ili opisima ko se kako obukao, šta je čija majca otkrivala ili pokrivala, kakve nijanse je bio kupaći, da li su espadrile prošlogodišnje ili ne... Ah da, zaboravih da napomenem da je ovo autobiografski roman.
„U svakom slučaju, odeća je uvek zamena za seks ili predstavlja ambalažu da se do njega dođe. Možda je sve zamena za seks: hrana, novac, more, moć.“

Nota 3:
Na prednjim koricama piše „Knjiga koja je zasenila sva ostala izdanja u 2015. godini“. Ma, zar je 2015. bila toliko očajna?

Ocena: 6/10
Izdavač: Laguna, 2015 (I izdanje)


Коментари

  1. Prosto se oseti klliko si besna na ovu knjigu. :) U svakom slučaju hvala na antipreporuci da znam da je ne uzimam. Iz ovih prilozenih citata ne deluje da bi mi se stil pisanja dopao. :)

    ОдговориИзбриши
  2. To mi je i bio cilj. Da si neko prištedi parica i vremena. A toliko dobrih knjiga na ovome svetu... :)

    ОдговориИзбриши
  3. Bože Živka, pa lijepo piše na koricama da je zasjenila sve druge knjige u toj godini; pa logično je da kao takva bude budiBogsnama... =o))

    Ali ozbiljno: čim vidim naziv 15 časopisa na čijim top listama bestselera je neki naslov br.1, odmah mi ispada i iz najširih izbora. Rizikujem da tako propustim i nešto dobro, istina, ali dobrog je toliko da nemam običaj sebi da zamjeram kakva god propuštanja...

    Više sreće u idućem izvlačenju! =o)

    ОдговориИзбриши
  4. Ono zimus, pošla ja u Lagunu da se častim s tri knjige po 40% rođendanskog popusta. Uzmem dve, a treću nikako da nađem... kao da nisam mogla ostati na dve... ali prokleto je to, alava sam na knjige, znam... Pogled mi pade na biciklu na koricama... svidela mi se, baš onako... a i Milena mi je zvučalo fino... 🎵📝💙
    Pa i nije ispalo tako loše... mnogi su se slatko nasmejali čutajući moj tekst... 💚... volim ja da se ljudi oko mene smeju 💕😁
    PS. A ono što piše spreda na koricama sam tek kod kuće primetila. Ja nikad ne čitam korice, samo gledam slike. Haha, tako mi i treba...

    ОдговориИзбриши
  5. Sta reci... Koliko vidim, glavna junakinja zivi prilicno neodgovorno, sto bi i bilo OK da je sama na ovom svetu, ali ziveti na opisan nacin a imati i decu pride, kojima, hteo-ne hteo, ipak predstavljas neki uzor, e to ne mogu da shvatim. Hvala na preporuci za zaobilazenje! :D Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори

    1. Da, glavna moja zamerka je upravo ta što je to autobiografski roman, a autorka svašta nešto zamera sopstvenoj majci, pa onda pravi paralele kako je ona savršena prema svojoj deci. 😐
      Božemesakloni, imala sam osećaj da ona deli savete kako treba voleti decu, a na svoj odnos prema deci gleda kao na savršen.
      Čak sam imala asocijaciju na onaj vic kad debeljuca pita kad se drži djeta: pre ili posle obroka.

      Избриши
  6. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши

  7. Ova ga baš pretera!
    Kad je već počela da me nervira, onda su mi se, uglavnom, smenjivale ove misli: "Čega se pametan stidi, time se lud ponosi. " ili "Ćuti, ženo, ne mora baš ceo svet da zna kolika si ćurka. "
    No dobro, malo smo se nasmejali i to bi bio njen doprinos svetu, haha... :)

    ОдговориИзбриши
  8. Meni zvuči da su se njoj sinovi prosto desili, da su logična posljedica promiskuitetnog života i da joj služe kao aksesoar. Mada nisam znala da i djeca mogu biti, kako dotična kaže, ambalaža da se dođe do seksa. Užas. Hvala na ovom prikazu.

    ОдговориИзбриши
  9. Fascinira koliko je zadovoljna svojom nezrelošću, koliko je puna zamerki prema ljudima koju na život gledaju drugačije (čitaj: ozbiljnije), jer ljudi, kako ona shvata život - ne umeju da se zabavljaju, a ona eto, sve stiže! Ubedljivo me najšviše iritiralo što je ona ovo pisala ne bi li ljudima "otvorila oči" u više različitih pravaca. Apsolutno nije svesna svoje nesvesti!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар