Andrić Ivo - Žeđ

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


Ostadoh te željan, jednog letnjeg dana,
O, srebrna vodo, iz tuđega vrela.
To je bilo davno -
Svaka mi je staza danas obasjana
Suncem i ljepotom. Sreća me je srela.
Iz stotinu vrela žeđ moja sad pije,
Al` mira ne nađoh nigde, jer me nikad
Vatra prve žeđi ostavila nije.


Na današnji dan 1892. godine rođen je Ivo Andrić, naš najveći majstor priče i pričanja.
Šta mogu ja da kažem o njemu što već nisu mnogi rekli, proučili ili utvrdili? Teško mogu naći i neku reč koju već i sama nisam upotrebila.
Pa ipak ... neću sada o lepoti njegove rečenice, o dubini misli, o filigranski preciznom oslikavanju jedne zamršene i zamešane epohe. Htela bi samo o onom što nadilazi vreme, državu i naciju, što nas vuče da uzdignemo pogled prema Nebu, da svedemo čoveka na pravu meru – božansku!

“Nikad ne možeš biti toliko glup,
koliko ja mogu da budem gluv.
Nikad ne možeš da budeš tako alav,
koliko ja mogu da ti dam.
Nikad ne možeš toliko da srušiš,
koliko ja mogu iznova da sagradim.
I nikad, ali, ama baš nikad,
ne možeš da budeš toliko zao,
koliko ja mogu da budem dobar.”

Коментари

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da... kako se ono kaže: Ljubav i prehlada se ne mogu sakriti. ♥

      U jako velikoj gužvi sam (životnoj, poslovnoj, privatnoj...) već jedno dve nedelje i znala sam da bi stvarno "pukla" da sam Njega zaboravila da spomenem. (kao što sam Jesenjina 03.10.) Ali, hajde, Jesenjina ću si već nekako oprostiti, haha...

      Избриши
  2. Ivo mi je obeležio studentske dane, šta god da su profesori pojašnjavali Ivo im je bio prva misao i prvi primer. Predstoji mi podrovnije upoznavanje sa njegovim opusom, mislim da je sad pravo vreme. Pre svih čitaću "Jelena, žena koje nema" i "Sveske", ne znam zašto, ali to me to sada najviše privlači. :)

    Srećan rođendan! ♥

    ОдговориИзбриши
  3. Primjeti se i tvoja gužva (kao i Vanjino kreativno nestajanje). Ali - nekako sam znala da je danas dan kada ćeš malo pustiti i glas. =o)

    Čitam ovo posljednje i mislim na onog koji me je, sa mojom Mamom, stvarao. Toliko...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Divno je kad ovakve reči u nama bude asocijacije na neke ljude!
      To je bogatstvo, po definiciji.

      Избриши
  4. Divan post i odličan izbor pjesme, kao i uvijek. Ovaj posljednji dio, citat na kraju posta, mi je uvijek ostavljao pozitivan utisak.💖

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad god pročitam ili čujem taj citat neka mi jeza zatreperi dušu. Po tome i mogu da znam da l mi "srce nije ohladnjelo". Pozdrav Baru!

      Избриши
    2. I mene takođe, moćne riječi zaista. Pozdrav i za tebe.💖

      Избриши
    3. Čudesno je kako dobre vibracije uvek nađu put... 💝

      Избриши
  5. "Jer me nikad vatra prve žeđi ostavila nije".

    ОдговориИзбриши

Постави коментар