Crnjanski Miloš - Priča

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !



Sećam se samo da je bila
nevina i tanka
i da joj je kosa bila
topla, kao crna svila
u nedrima golim.

I da je u nama pre uranka
zamirisao bagrem beo.

Slučajno se setih neveseo,
jer volim:
da sklopim oči i ćutim.

Kad bagrem dogodine zamiriše,
ko zna gde ću biti.
U tišini slutim
da joj se imena ne mogu setiti
nikad više.

Nemir & bunt - srednje ime pesnika Miloša Crnjanskog kome na današnji dan obeležavamo 126 godina od rođenja. Takođe, ove godine je i 100 godina od kada je objavljena njegova "Lirika Itake" u kojoj ova pesma, bar za mene, ima specijalno mesto.

Коментари

  1. Šta je 126 godina kad si se napio vode sa izvora vječnosti? Rodiš se po jednom svakog dana, na početku čitanja, kada misao odluta "ko zna gde"...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sećam se (kako da zaboravim...) iza njega stotinu mesta prazno... 💙... Kad god dignem obrve u čudu, eto i jedna misao za njega...

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A smestiše se njih dvojica nekako jedan do drugoga kod mene na blogu, haha...
      Znam ja za tu tvoju ljubav, naravno... pa čak si mi jednom i baš ovu pesmu u nekom komentaru ostavila! 😍

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Ne sumnjam da pamtiš sve što smo ikad o njemu govorili, haha... kao napr. onaj maraton na temu Šantića...

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Sećam se kako je bezazleno počelo... zaboga, pa to je pesma... bila sam na poslu i htela sam da odgovorim na komentar, pa da pozavršavam neku dokumentaciju koja mi je bila potrebna za sutradan... 📝... I tako, reč po reč, stvari su izmakle kontroli i u jednom trenutku sam samo postala svesna da ću posao morati da radim popodne, kod kuće... 😲... Ma, nek ide život, uživancija je bila za sve pare...

      Избриши
  3. I ja mnogo volim Crnjanskog. ❤Čitala sam jedno leto Liriku Itake i komentare i baš mi je ta zbirka eto ulepšala i obelezila to leto. Ja ne bih mogla da izdvojim koja mi je od njegovih pesama najdraža nekako su mi sve mnogo drage. ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potpuno razumem tu fasciniranost nekim pesnikom, njegovim stihovima, rečenicama...
      Doduše, ja nisam s Crnjanskim u takvoj ljubavi, ali zaista ima prelepih pesama!

      Избриши

Постави коментар