Sajam knjiga 2020

Jesen je opet,
 čarobni oktobar,
 što zbog boja, mirisa, još malo ućarenih toplih dana, ali i onih papirnih tj. knjiških leptirića koji nas sve spopadaju u ovo doba godine.
Svi smo mi imali neke navike u vezi posećivanja sajmova i kupovine knjiga koje smo voleli i u koje smo se kleli, koje ne bi dali ni za šta na svetu...
Odlično!
A sad šic iz te zone komfora...

Osmeh na lice, ruku u slamaricu, pogled na divne profile koje pratimo i u koje gledamo s najvećim mogućim poštovanjem...
Malo telefonom, preko sajta izdavača, knjižare, kupinda,... Doći ćemo do knjiga već nekako. Ja došla, pa se zaprepastila kvantitetom. Šta ću, izgleda da je to nevoljni ljudski refleks – u kriznim situacijama svako gomila ono što mu je najbliže srcu. Kod mene to nisu makarone i toalet papir, a ni kod vas sigurno!

Naravno, opet ne mogu sve knjige na jednu fotku, razdelile su se, ovoga puta, na pet gomila...

01.   Sabrane priče – Vladislav Bajac

02.   Hamam Balkanija – Vladislav Bajac

03.   Ako je to ljubav – Mihajlo Pantić

04.   Pretestriši me – Jelena Lengold

05.   Otkako sam kupila labuda – Tatjana Stupar Trifunović

06.   Intimni vodič kroz Dorćol i okolinu – Sofija Živković

07.   Knjiga o Dostojevskom – Jasmina Ahmetagić

08.   Knjiga o Kamiju – Jasmina Ahmetagić

09.   Krug – Meša Selimović

10.   Priče o snovima – Ivo Andrić

11.   Predeli i staze – Ivo Andrić

12.   Priče o smehu – Ivo Andrić

13.   Troje – Ivan Tokin, Ognjenka Lakićević, Vladimir Tabašević

Ima trideset godina kako sam spoznala da je Vladislav Bajac odličan pisac. Onako, po mojoj meri. Nađoh kod Milke preporuku za “Sabrane priče”, a kod Lidije za “Hamam Balkaniju”

„"Posle tolikih godina Makaris je ponovo prolazio kroz nepregledne maslinjake." Pa je ne zavoli na prvo čitanje...“ Milka (@citam_citaj) [21.09.19.]

„Kroz susret dva vremena, dve kulture, dva grada, dva čoveka, napisao je Bajac slojevit, promišljen, inteligentan roman, koji je istovremeno i riznica znanja, ali i poziv čitaocu na mnogobrojna preispitivanja i promišljanja.“ Lidija (@bgcrtice) [30.10.19.]

Mihajlo Pantić je ikona novobeogradske priče. A ja ništa njegovo nisam čitala. Ispravljam.

Jelena Lengold, bez pardona. Koristim svaku priliku da kompletiram njeno stvaralaštvo. Vredi.

Otkako sam čitala Tanjin roman “Satovi u majčinoj sobi” totalno sam promenila mišljenje o čitanju knjige “Otkako sam kupila labuda”. Ma, čitala bih i telefonski imenik, samo ako ga ona potpisuje.

Pretendujući na apsolutnu čistoću i ispravnost stavova previđaš da si često slična sa onima koje kritikuješ. Uvijek malo blata moraš ostaviti i na svojim lijepim cipelama. Blato od kojeg smo sazdani prska po svemu. Nemoj to zaboraviti. Jer će ti se kad - tad zalijepiti za lice.“ Jelena (@jelena_booki) [18.10.19.]

ovo je opšteljubavni roman o komplikovanom odnosu dva ljudska bića, o usamljenosti, o traumama koje nas neretko uvlače u nove, njima slične.Lidija (@bgcrtice) [04.04.20.]

„Zašto se neke reči zabiju u nas kao otrovne strelice koje svoj otrov ispuštaju i godinama kasnije i zauvek ostanu tu bez mogućnosti da ih izbrišemo i zaboravimo?“ Silvija (@mynameissilvija) [29.06.20.]

„ ...senzibilitet koji samo žena može da oslika, logika ženskog univerzuma i stvari koje raduju, cepaju, bole zauvek, ostaju urezane.“ Ivana (@unbearably_bookish) [14.04.20.]

Moram priznati da sam „Intimni vodič kroz Dorćol i okolinu“ kupila misleći na moju dragu mamu. Kad mi zavapi da joj dam nešto gde nema rata, da imam nešto prigodno... Realno, mislila sam da sebi olakšam...

Kako su mi oči zaiskrile kada sam spazila ove dve knjige Jasmine Ahmetagić! Da me je ko gledao sa strane, nikad se ne bi dosetio šta mi se u duši dešava... Biće to jedno dugačko druženje...

Mešin „Krug“ nemam. Čitala sam je tako davno da se više i ne sećam.

Andriću ne odolim nikad. Sebi kažem da ću ih pokloniti nekom. Onda na prvoj strani napišem svoje ime. Onda knjige ostanu meni. Jbg.

Knjiga „Troje“ me intrigira da zavirim u nju. Tokin me istinski opušta. Kakav li je ovo miks?

14.   Brdo – Ivica Prtenjača

15.   Po šumama i gorama – Milenko Bodirogić

16.   Pas i kontrabas – Saša Ilić

17.   Cirkus Columbia / Ništa sljezove boje – Ivica Đikić

18.   Što pepeo priča – Dževad Karahasan

19.   Kuća za umorne – Dževad Karahasan

20.   Sara i Serafima – Dževad Karahasan

21.   Fetva – Murat Baltić

22.   Sabo je stao – Oto Horvat

23.   Ljepši kraj – Bekim Sejranović

24.   Dnevnik jednog nomada – Bekim Sejranović

Još otkad je Vojka pisala o romanu „Brdo“ ostao mi je naježen jedan srčani zalizak. Treba se popeti na brdo i srce svoje vratiti u normalu. Bez predugog čekanja, bez odlaganja...

„Jer na brdu, svaka njegova reč odzvanja kao eho i svaku ne samo da razumete, već i duboko i intimno preživljavate; od njihovog sveprožimanja se ježite.” Vojka (@cvojislava) [16.08.20.]

“I Brdo je takvo, da ne možete verovati. Sve je u ovoj knjizi: poetičnost rečenica i težina ideje i lepota prirode i grč gradskog života i pitome životinje i podivljali ljudi.” Jolly (@jolly_m_jolly) [22.09.20.]

Ubedljivi pobednik ovog mog spiska je Bodirogićev roman “Po šumama i gorama”. Najviše čitan i preporučivan baš uvek!

“Bodirogićevi junaci oplakuju Smrt. Njegova knjiga nije sladunjavo jugonostalgična. Ona je, s razlogom, optužujuca. Vojka (@cvojislava) [05.02.20.]

“Ovo je roman o dragovoljnim otpadnicima od današnjeg društva, koje ne podržava utopiju bilo koje vrste, koje perfidnim mehanizmima isisava iz čoveka potrebu za slobodom, koje ruši svaku individualnost i devastira heroizam bilo koje vrste.” Lidija (@bgcrtice) [31.03.20.]

“Delo koje suptilno pomera sve ono u duši. Svakako, i jedno je od onih za koje volim da kažem da ih je važno premeriti korakom.” Jelena (@jelena_booki) [06.05.20.]

“Nemoguće je opisati ono najljepše u ovom romanu, a to najljepše je uistinu tako lijepo, da se hvatate da - nakon svake pročitane rečenice – čitate iste još jednom, dva puta, tri, pa sklapate korice, pustite misli da odlaze od vas, da vam se vraćaju, možda nakon minut-dva, možda i danima kasnije, i onda nastavljate dalje, pažljivo stopalima koračate po onim stopalima većim, koja su već ostavila trag, koračate onako dječije nevino i s povjerenjem…” Milka (@citam_citaj) [19.08.20.]

“...ovaj roman izgleda poput čvrste stijene obavijene pramenvima magle, ispod koje se naziru peperjasti obrisi snijega obasjanog kristalnim zracima sunca. Među tim nestvarno lijepim opisima spada onaj o sučeljavanju dvije mekote, mekote umirućeg snijega i visibaba.” Anđela & Dajana (@zlo_u_bademantilu) [31.08.20.]

“Nema nikakve nedoumice u vezi sa tim ka čemu glavni lik ovog romana, razočarani, usamljeni, ogorčeni, od svega umorni Rajić, hoda. To sve vreme znaju i njegov saputnik i čitalac. I svako iz svojih razloga, nastavlja da hoda uz Rajića.” Sanja (@anchi.chitich) [20.02.20.]

Ovogodišnji Ninovac, džezer... ‘ajd da vidim hoće li mi se dopasti...

Za mene je to, pre svega, priča o traganju, ljubavi, neprihvatanju i nesnalaženju, džezu, do beskraja džezu, ljudskosti...Vojka (@cvojislava) [28.01.20.]

“Knjiga je ovo maestralnih epizodnih priča (priče pojedinih pacijenata u psihijatrijskoj ustanovi
u Kovinu), upečatljivih monologa (kakav je Brdarev monolog o vojsci), fantastičnih seciranja
užasne stvarnosti (u kojoj se, između ostalog, završetak jednom započetog rata čini
nemogućim) i ljudi koji je svojim odlučivanjem i delovanjem takvom čine.”
Sanja (@anchi.chitich) [03.06.20.]

Moram priznati da mi se više čita „Ništa sljezove boje“ od Cirkusa. Ubija me taj naslov, odzvanja i prelama tonove praveći momentalnu tišinu, kao na mestu gde uvire nada.

 “Jos od Andrića, čini mi se, niko nije bolje opisao palanački, odnosno čarsijski mentalitet, koji u doba rata zaogrne jos gore kožuhe, pa komšija krene na komšiju, iako je još koliko juče kucao na vrata da pozajmi kocku šećera.” Vojka (@cvojislava) [27.05.20.]

“Ne sećam se da li sam i kada pročitala išta bolje na temu uloge grada, kasabe, palanke, varoši u generisanju i podržavanju uslova za započinjanje i vođenje rata (a svi znamo, ili bar moramo znati, šta takav jedan sukob znači za svakog pojedinca koji njime bude obuhvaćen, ma samo i okrznut).” Sanja (@anchi.chitich) [04.08.20.]

A sad jedno opšte obrušavanje na mnogopoštovanaog nam Karahasana. Lidija i Jelena su ga divno predstavile, a ja sam dodala još jednu koja se nije viđala po instagramu, “Kuća za umorne”. I to kupljeno direktno od Vitomirke Trebovac. Kakvo slatko iznenađenje! I da, ona ne šiša velika slova, kao i u pesmama svojim... :)

“Što pepeo priča”:

“Karahasan nadgorađuje svoje neverovatno raskošne slojeve značenja i otvara pitanja do kojih se usuđuju da dosegnu samo najveći majstori u istoriji književnosti. A bez velike i ozbiljne ideje koja iza nje stoji, velike književnosti naprosto nema.” Lidija (@bgcrtice) [18.06.20.]

“Sara i Serafima”:

“Ušla je kod mene ova knjiga na velika vrata! Širom sam joj ih otvorila, upravo onako kako je Sara dočekala našeg naratora. I to u ratnim vremenima!” Jelena (@jelena_booki) [23.11.19.]

“ispituje Karahasan osetljive moralne dileme ljudskog srca, dubine njegove dobrote, pakao njegovih protivurečnosti.” Lidija (@bgcrtice) [12.02.20.]

Kad neko misli svojom glavom, ja sam uvek za – roman “Fetva” Murata Baltića:

“...jer je Baltićeva knjiga omaž svima koji misle svojom glavom, i koji veruju da je sloboda samo u suživotu i poštovanju.” Vojka (@cvojislava) [09.04.20.]

To što je “Sabo je stao” moj prvi izbor sa sajamske gomilice govori sve...

“A Oto Horvat je prvenstveno pesnik sa čijim pesmama sam se odavno upoznala i koje volim. On nije mogao napisati pesmu o onome što mu se dogodilo. Napisao je roman, veličanstven i lišen svake sentimentalnosti.” Jelena (@jelena_booki) [12.06.20.]

Bekim Sejranović, antički junak balkanske tragedije, u ukupnom skoru je doneo najveći broj prikaza i suza.

“Ljepši kraj”:

“Ovo je roman izrazite atmosferičnosti koja vas vrlo lako uvlači u sebe. Skoro da biste se iznenadili kada biste sklonili pogled sa knjige i utvrdili da pripovedač nije pored vas. Rekli biste da je nemoguće, jer zaboga, brojite mu udahe i izdahe, pratite ga u korak.” Jelena (@jelena_booki) [15.03.20.]

“Zato što je živeo život mnogih od nas kojima je po godinama bio blizak, ili preciznije, mi smo živeli deliće njegovog života, jer je njegov ipak bio iznimno buran i turbulentan.” Lidija (@bgcrtice) [17.07.20.]

“Ljepši kraj zaljulja na neočekivanim mestima, i isto tako uljuljka na još neočekivanijim” Jolly (@jolly_m_jolly) [26.10.20.]

“... njegovo je pisanje uvek i samo prvo lice jednine. Pošteno. Takav je i Ljepši kraj, potpuni doživljaj i krvarenje prvog lica.” Aleksandar (@kljucna_rec) [25.07.20.]

„Za Bekima ništa u životu nije tabu i to je tako oslobadjajuće za čitati. Ne postoji vrhunska književnost bez potpunog otkrivanja i ne postoji roman u kome pisac ne ugradjuje sebe bila to autobiografija ili ne.“ Ljubica (@knjiska_bubamara) [11.10.20.]

„Dnevnik jednog nomada“:

“Hroničar svoga života, koji ne uspeva da isprati linearnost vremena, jer zapravo ne veruje u nju na unutrašnjem planu; on piše u obrisima, koji se zapravo i sklapaju u jednu smislenu sliku, koja je veoma celovita i potpuno odgovarajuća jednom piscu-nomaduIvana (@unbearably_bookish) [18.06.20.]

“Knjiga je nekako melem, pisana jednostavno i sa puno zdrave pameti, kad se ogoli ego, nacionalizam, ambicija...” .” Aleksandar (@kljucna_rec) [03.07.20.]

“Ovaj dnevnik, nije samo dnevnik putovanja i običnog življenja, ovo je u neku ruku i dnevnik pročitanih knjiga koje su na njega ostavile snažan utisak.” Silvija (@mynameissilvija) [24.07.20.]

“Volimo neke knjige jer se u njima prepoznajemo, pa bismo voleli da su neke misli iz tih knjiga naše, jer one to uistinu jesu, samo ih je neko drugi mnogo ranije zapisao umesto nas.” Jolly (@jolly_m_jolly) [19.09.20.]

“Osecam se malkice više kul nakon što sam za neke od njih i sama čula ili pročitala, a Bekim ume tako da vas natera da se osećate...prešarmantni nomad...hvala mu.Gangula (@nosuknjizi) [24.06.20.]

25.   Garavi sokak – Mika Antić

26.   Plavi čuperak – Mika Antić

27.   Tijelo njenog tijela – Slavenka Drakulić

28.   Umiranje u Torontu – Daša Drndić

29.   Nasmijati psa – Olja Savićević Ivančević

30.   Adio, kauboju – Olja Savićević Ivančević

31.   Yugoslav – Ana Vučković

32.   Kap veselja – Selvedin Avdić

33.   Što na podu spavaš – Darko Cvijetić

34.   Smrtova djeca – Amila Kahrović Posavljak

35.   Poštovani kukci i druge jezive priče – Maša Kolanović

36.   Psi i ostali – Biljana Jovanović

37.   Pada Avala - Biljana Jovanović

38.   Nema pesma – David Albahari

39.   Sahib – Nenad Veličković

40.   Ispod crte – Srđan V. Tešin

Za Miku Antića ne treba nikakvo objašnjenje. Kad god treba da se pročeprka neka rana bilo sveža ili neka starija, Mika je sigurno rešenje. Ovde su “Plavi čuperak” i “Garavi sokak”. Sve ono drhtavo i u oblacima je tu...

Htela sam neku Slavenkinu knjigu da probam, a ona ludilo od akcija na @samizdatb92 je odredilo koja će to biti.

Daša Drndić je meni usko vezana za moju dragu Vojku. Iako nemam pojma da li je ikada pisala prikaz o ovoj knjizi, toliko sam je puta čula da je spominje. Same lepe reči o knjizi imaju i divne dame:

„Njena pripovijedanja na tasove vage stavljaju adresu sa koje se otišlo i onu na koju se stiglo, idući unazad od prvih naseobina do današnjih dana. A između te dvije i dvije tačke u istoriji, ona pripovijeda o potrebi da se živi život dostojanstven i slobodan, o pokušajima da se nada, želi i bude, o svim imigrantskim predstavama i zbilji, o klipovima u točkovima pojedinačnih, ali i kolektivnih sudbina... “ Milka (@citam_citaj) [04.05.20.]

„Ono što je jedinstveno u vezi sa ovim romanom je to što je on neuhvatljiv u svojoj neodređenosti. Na momente preovladava ispovedan ton, intiman, emotivan, nalik dnevniku, a već sledećeg trenutka autorka se pretvara u ironičnu hroničarku jednog vremena i života u emigraciji, navodeći nam repertoar lokalnog bioskopa.“ Ivana (@unbearably_bookish) [30.09.20]

“Kako je izgledao život emigranata iz bivše SFRJ sredinom devedesetih godina prošlog veka u Kanadi? Iz ličnog iskustva Daše Drndić - bolno, tužno, pretežno ponižavajuće” Sanja (@anchi.chitich) [08.10.18.]

Za Olju Savićević Ivančević sve same ubistveno dobre preporuke. Evo šta Jelena (@jelena_booki) kaže za „Nasmijati psa“, a Vojka (@cvojislava) za „Adio, kauboju“:

“Ove 23 priče su kao da vam je neko u koka - kolu sipao kašičicu šećera, kipe brzo na sve strane, a vi žurite da popijete pa vas malo pena udara u nos, a malo vam je slatko. I taj šećer vam ostane na kraju. Veliko je umeće pesnikinje i spisateljice Olje Savičević Ivančević da vam sladak ukus ostane u ustima, a prsti zalepljeni uz ovo štivo” Jelena (@jelena_booki)  [03.04.20.]

„Kad ne mozete ni da plačete jer se roman "Adio, kauboju" gnusa patetike.
Već sad znam, ovo ce biti jedna od mojih omiljenih knjiga.”
Vojka (@cvojislava) [28.07.20.]

Za mene koja sam kompletnu mladost prošla u onoj Yugi, ovakve knjige imaju onaj oreol zebnje obmotan neverovatnom željom. Zato ih dugo gledam pokušavajući da kroz korice otkrijem gde će me porezati, gde srce da stisnem...

“Naracija je genijalna, skoro nisam toliko uživala u nečijem univerzumu percepcije, načina razmišljanja. Na pojedinim mestima u romanu se maltene može opipati njen tok svesti.” Ivana (@unbearably_bookish) [18.03.20.]

“Iako govori o smrti, on je za mene toliko živ, da življi ne može biti i kao takav užasno boli. Dok sam ga čitala, mislila sam intenzivno na neke drage ljude za koje znam da bi ih kosnuo.” Jelena (@jelena_booki)  [18.04.20.]

“Postoje u čoveku žice na kojima mu je muziciranje neizdrživo. Nečije strune, neotkrivene ili dobro čuvane, ostanu nedotaknute čitavog života. Neke, pak, pravi umetnik iznenadi svojim prstima, pa ih valja smirivati čim pre, kako se od silnog treperenja bez vazduha ne bi ostalo.” Sanja (@anchi.chitich) [09.05.20.]

“Jedan od onih romana. Znate onih, sumanuto ličnih. Bolnih. Bogatih detaljima. Rečenicama koje je šteta preskakati.” Ljubica (@knjiska_bubamara) [29.09.20.]

„Kap veselja“ Selvedina Avdića i citat koji je Jelena odabrala – kakva kap, čitava bujica veselja, bre, na ovakve reči!

“,,Čitam po nekoliko knjiga odjednom; kad me zamori roman, uzimam kratku priču, odmaram uz poeziju ili neki esej, pa se opet vraćam romanu i tako ukrug. Moram priznati da sam strastveni uživalac poezije jer bi bez nje, siguran sam, bilo znatno teže podnijeti ovaj svijet. Sve čitam izuzev knjiga koje su mi dosadne, predvidljive. Mislim da čitaoci ne smiju gubiti vrijeme na knjige koje im se ne dopadaju jer na svijetu ima toliko lijepog štiva koje čeka da bude pročitano. Posebno su mi odbojne one koje su pisane da bi se dopale nekom kritičaru; njihove stranice zbog bolesne ambicije brže žute od drugih."” Jelena (@jelena_booki)  [25.12.19.]

S delom Darka Cvijetića se još nisam susrela, ali ovakav prikaz kakav Lidija napiše ne ostavlja mesto za uzmicanje, koliko god delo bilo teško.

“A on, Darko Cvijetić, ne dozvoljava da išta bude "prešućeno". A ponajmanje "grobobolna" zemlja”” Lidija (@bgcrtice) [09.06.20.]

Još jedna teška i preteška iz @knjizevna_radionica_rasic. Treba udahnuti duboko i uroniti na dah u delo Amile Kahrović Posavljak.

„...neka nađu snage da svaki put kada im knjiga ispadne iz uzdrhtalih ruku, istu podignu i nastave sa
čitanjem.“
Sanja (@anchi.chitich) [12.12.19.]

Brutalna, nemilosrdna, reže kao čakija kojom se tinejdžeri iz ovog romana seku po rukama u jednom sarajevskom naselju, da znaju da su jos živi, da osete, da dokazu sebi sopstveno prisustvo.” Vojka (@cvojislava) [31.03.20.]

“Ipak, ono što je Amila Kahrović - Posavljak ispisala na stranicama romana "Smrtova djeca" prevazilazi sve što sam pročitala. Ne može se tu razmišljati ni o stilu ni o umešnosti spisateljice (premda su i oni na visokom nivou), može se samo govoriti o jezi i strahoti koju roman ostavlja u čitaocu.” Lidija (@bgcrtice) [22.05.20.]

Šta reći za delo Maše Kolanović? Onako, tipično ženski, nisam ljubitelj kukaca ni u kom obliku, tako da sam mislila da će me ova knjiga mimoići. Obično me naslov zavede, a unutra šupljikavo i štucavo. Ovde je, sudeći po brojnim prikazima, nešto sasvim suprotno.

“Mašino pripovedanje je veoma konkretno i veoma lično i nimalo pretenciozno. I u tome je sva njegova lepota. Neke od priča sam doživela toliko intimno, da sam se smejala i plakala zajedno sa junacima priča. Bez preterivanja.” Ivana (@unbearably_bookish) [09.03.20.]

“Ova knjiga je čuvar lokalnog jezika, i svedoči našim osećanjima, onoj teško opisivoj čauri u nama, kada ne znamo objasniti šta nam smeta, ali smo smetnje svesni.” Aleksandar (@kljucna_rec) [05.06.20.]

“Nakon čitanja se morate zapitati da li mi zaista upravljamo vlastitim životom, kolika je zapravo naša sloboda, a ako to nije jezivo, onda nijesam sigurna šta jeste.” Anđela & Dajana (@zlo_u_bademantilu) [30.06.20.]

„Njene priče nisu horor priče, što potencijalnom čitaocu vjerovatno prvo padne na pamet kad vidi naslov. Ali jesu jezive.“ Јо (@palatasnova) [19.07.20.]

Dela Biljane Jovanović mi nisu nepoznata, ali ih nisam čitala. Ljubica i Jelena su se pobrinule za kvalitetno podsećanje.

“Moja junakinja jednostavno poseduje nesvakidašnje nepristajanje na život. Ponekad se zaista brinem za nju, jer u tipičnom svetu netipičnost se strogo kažnjava.” Jelena (@jelena_booki) )[10.06.20.]

„Hrabrost Biljane Jovanović da se uhvati u koštac sa nimalo jednostavnim temama u kojima se ne obazire na drušvene i moralne konvencije već na sopstvene želje i osećanja u ovom romanu je neverovatna.“ Ljubica (@knjiska_bubamara) [06.10.20.]

Uvek ima mesta za još jednog Albaharija... Milka, vidim ti osmeh i kroz svu ovu virtuelizaciju... :)

E, kad ga Jeca ovako kaže, a pred očima mi je njen lik, sve je rešeno...

“Osećaj da je neko pustio ježa da ide po vama, pa vas na pojedinim mestima taj isti jež golica te se smejete do suza, a na drugim vas bolno bode tako da vam se momentalno plače - ono je što izaziva čitanje ,,Sahiba".” Jelena (@jelena_booki) )[24.07.20.]

Davnašnja želja mi je da zavirim u pero Srđana Tešina. Odluka je pala na “Ispod crte”.

41.   Obris – Rejčel Kask

42.   Tranzit – Rejčel Kask

43.   Pohvale – Rejčel Kask

44.   Pravo na žudnju – Andre Brink

45.   Zadnja stanica – Džej Parini

46.   Istorija pčela – Maja Lunde

47.   Igraj igraj igraj – Haruki Murakami

48.   Luda žena – Huan Hoze Miljas

49.   Priče izgubljenih preljubnika – Huan Hoze Miljas

Trilogija Rejčel Kask mi je jedno od najvećih jedvačekanja ovde. Na spisku za sajam odavno, a opisi pojedinčnih knjiga i komparacija celog opisa u stereo tehnici dve divne dame Jolly i Jelena je rezultirao da ja naručim knjige jedno mesec dana ranije, u sred čitanja prikaza – pre lajka, pre komentara, storija... Impulsivna kupovina – školski primer!

“Pokrenute su večno aktualne teme, potegnuta su atraktivna i teška pitanja: "ostajanja ili odustajanja" od braka. Od slobode. Od stvaranja.” Jolly (@jolly_m_jolly) [02.09.20.]

Naime, ona je, lišivši sva tri dela radnje, postigla to da sve razgovore (uglavnom monologe) možemo doživeti kao likove. Sama ideja da joj je tako nešto pošlo za rukom me je potpuno zadivila. Odstranivši svaku suvišnost, uhvativši kroz ispovesti obrise likova, ona je (raz)govor stavila u samo središte bitka, tako da mi o njima ne možemo znati više nego što nam oni sami kažu. A oni, još kako govore...Jelena (@jelena_booki) [07.10.20.]

Knjige “Pravo na žudnju” i “Zadnja stanica” će mi, svakako, biti iznenađenje... kakve god da su!

A sad knjiga koja je bila hit prošlog sajma, a ja je, nekako, ostavih za ovaj: “Istorija pčela”

„Maja Lunde ima laku ruku kad piše o gorućim i suštinski važnim temama, ova knjiga će u vama izazvati emocije i roj pitanja bez obzira na to koliko ste osvešćeni.“ Jelena (@jelena_booki) [23.12.19.]

„Izuzetno mračan i atmosferičan roman koji se vrlo lako i brzo čita. Ako nas stvarnost do sada nije opametila, možda fikcija i dalje može.“  Sandra (@stshbookcorner) [18.10.20.]

“Trebalo mi je par dana da saberem utiske i da mi se sve nekako slegne nakon ovog dirljivog i krajnje otrežnjujućeg romana” Ljubica (@knjiska_bubamara) [06.06.20.]

Murakami se polako gomila u mojoj biblioteci. Sa njim imam odličan skor: više sam njegovih pročitala, nego što ih imam. A na polici kupljenih, a nepročitanih = 0. Ovu odavno merkam.

Nemam pojma kako ovaj Hoze piše, ali one silne Deretine akcije su krive za svu silu knjiga koje naručih na neviđeno. Pa ipak, “Luda žena” – šta tu može da bude loše...

50.   Moraš da promeniš svoj život – Rejčel Korbet

51.   Smrću smrt uništiv – Jevgenije Šifers

52.   Nokturna – Kazuo Išiguro

53.   Kasandra i vuk – Margarita Karapanu

54.   Agi i ja – R. H. Palasio

55.   Podvojeni vikont – Italo Kalvino

56.   Palata snova – Ismail Kadare

57.   Zavod za nagađanje – Dženi Ofil

58.   Kralj Lir – Viljem Šekspir

 

Sve što počinje sa moraš ja nešto i ne bih... Ali ovoj u podnaslovu stoji da je knjiga o Rilkeu i Rodenu. E, to je već neki sasvim drugi padež. Hajde onda da vidimo šta to priča Rejčel Korbet.

Ni za knjigu „Smrću smrt uništiv“ nisam nikad čula, ali me naslov dovoljno intrigira. Slaba sam na naslove..

Nisam nigde čitala prikaz ove Išigurove knjige, ali on je tako divan i nežan pisac da ne verujem da može biti greške.

Negde prošle godine je na instagramu bila veoma popularna knjiga „Kasandra i vuk“. Međutim, izmigoljila mi se iz korpe za prošlogodišnji sajam... Ispravljam!

Knjigu „Agi i ja“ nešto i nisam imala želju da čitam, bez obzira što mi se „Čudo“ izuzetno dopalo. Nemam valjanog izgovora što je na ovom spisku – poklekoh ...

Italo Kalvino mi je odavno u pameti i to baš zahvaljujući Sandri (@stshbookcorner), a sad su se konačno kockice poklopile. Počeću druženje s ovim vikontom, pa, ako nam krene, sledi obrušavanje u maniru Lidije (@bgcrtice).

Šta reći za „Palatu snova“ sem da je imenovalo jedan od najlepših knjiških profila – perfektno stilizovan i u Kotor smešten... Dovoljno da probudi radoznalost! (@palatasnova)

A sada „Zavod za nagađanje“... Priznajem, nikada je ne bih iz svoje pameti odabrala, ali kada ig-veće kaže nešto poput:

 “Zavod za nagađanje je priča o uništavanju najveće dragocjenosti, a da i ne znate kako ste je uništili.” Jo (@palatasnova) [03.10.20.]

„Priča o braku koja od početka nije napisana s namerom da bude objektivna, jer je skroz ženska.“ Ivana (@unbearably_bookish) [13.10.20]

“Knjiga idealna za ovakvo, sumorno nedeljno popodne, taman da vas lepo dokrajči.” Sandra (@stshbookcorner) [18.10.20.]

pa onda Lidija (@bgcrtice) [29.09.20.] stavi poslednji ekser na poklopac odluke rekavši: “... ako ste dobrano shvatili da je rečenica "ja to ne bih nikada" najveća glupost na svetu”. Oooo, da ... Shvatila i još kako...

Pa onda, za kraj, ova kraljevska, šekspirovska poslastica...

Ovo je već treći oktobar koji ispraćam u ovom virtualnom svetu...
Toliko se svaki put raznežim nad kompletnim ovim okruženjem, toliko me preplavljuje zahvalnost što ste tu, što uz vas sve osećam onu dečju sigurnost omiljenog igraćeg kutka... neprocenjivo!
Sve vas volim, tako divne, a tako različite... Sa nekima mi je život raspleo puteve, ali se i mnogo novih puteva ulilo! I svaki drugačijeg ukusa, obilje dobrih vibracija, obilje novih ideja, uvida, pitanja, zaključaka, knjiga, knjiga, knjiga, ljubavi, zahvalnosti...

I evo šta znači biti usklađen s krštenicom: totalno neplanski 54 knjiga – za svaku godinicu po jedna, plus tri na karte (moje su, zar ne?), 'ajd i jedna za ovu mučenu koronu ... dođoh do 58 ... :)

I ove godine vas molim da svi vi koji želite da ostavite neki komentar uradite to ovde, na blogu! Hoću da vas imam sve na jednom mestu.

 

Pozdrav do neba i nazad, dragi moji!

Коментари

  1. Živka, Živka, Živka!!!

    Koliko si, samo, vremena posvetila ovom tekstu! Eto kada, na kraju svega, nemam ni onaj osjećaj (koji jesi opisala, ali ipak!) da ovo nije priča o Sajmu 2020. i da si ovaj put ti bila baza u koju su dolijetala sva ova blaga!

    Oduševljena sam izborima raznim, svim (dobrim) uticajima, rečenicama preporuke koje posramljuju svaki natpis na zadnjoj strani korica knjiga o kojima pričaju sjajni prijatelji lijepe književnosti!

    Idem da čitam još jednom! Ovako, na prvu loptu, uzela bih da čitam ili ovu "Ludu ženu" ili "Palatu snova". Možda ipak ovu prvu, ali da me druga gleda svojom lijepom, modrom naslovnom stranicom!

    💙🤗💙🤗💙🤗💙

    Pozdrafčić ti, veeeliki!
    Milka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, draga moja, još dok sam listala profile pred Sajam bruseći listu, iščitavajući poneke prikaza nanovo, došla sam na ideju da izvučem tu rečenicu, pasus ili samo sintagmu koja me je zaljuljala i priklonila štivu... 🎡... Zato je ovo i potrajalo... 🍑... Ja nisam neko ko je zadovoljan kompromisom, sa samom sobom naročito...i eto tako... 😇... Drago mi je da da je uživancija!

      Избриши
    2. E da: smijao mi se brk, smijao - i na Albaharija (ova mi još nije pala pod ruku) ali i Lira!

      Избриши
  2. Počašćena do neba i nazad što si i mene uvrstila medju ovu sjajnu načitanu družinu!!
    58 sjajnih naslova, radujem se što nam se bar nekih desetak poklapaju �� a nadam se da će i ovi ostali naslovi tim putem.
    Hvala ti beskrajno na ovom užitku, jer uživala sam kao da ih i sama razvrstavam po policama i podsećam se svih predivnih prikaza... ❤️❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zadovoljstvo je obostrano!... 🎆... Svako ko uloži vreme u pisanje o knjizi, u fotografisanje, u čitanje i komentarisanje tuđeg rada uložio je deo sebe u to, darujući svima nama ostalima čisti užitak... 💖... Sve je to na opštu radost i širenje ljubavi prema pisanoj reči, prema kulturi u najširem i najsveobuhvatnijem smislu te reči... ☀

      Избриши
  3. Ja sam iskreno impresionirana. Ne brojem knjiga (on ce mi dobro doci da se pravdam ako me muz ikada uhvati u prebrojavanju koliko sam stvarno knjiga kupila), vec tvojom studioznoscu u pisanju ovog posta, i pre svega postovanju koje si nam ukazala. Nikada, ali bukvalno nikada se na ovaj nacin nisam osetila postovanom, kada su knjige u pitanju. To moze samo neko ko ima tako veliko srce. Dodje mi da dotrcim do tebe i izgrlim te. Sto se tice "Fetve", ogresih se o tebe. Ispravicu valjda nekako. A sto se tice izbora knjiga, fantastican! Ni ja nikad nisam citala Pantica, tako da me on jako zanima, pa cu strpljivo cekati tvoj prikaz. I ovog Tesina bih citala. Ma, s radoscu cu cekati sve prikaze. Draga moja, eto...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kada sam ti na instagramu odgovorila "Kako bih te sad zagrlila, nemaš pojma... 🌈... Ne bi ti bilo lako... 😍", ovaj tvoj komentar ovde još nisam ni pročitala. No, vidim da nas emocije vuku na istu stranu...

      Ja sam, naravno, bila svesna vremena koje iziskuje ovaj moj "istraživački poduhvat", ali nisam marila uopšte... neka traje koliko traje, meni se odavde i ne žuri nigde...
      Ono što je mene i iznenadilo, a iznad svega obradovalo, da ti kažeš : "Nikada, ali bukvalno nikada se na ovaj nacin nisam osetila postovanom, kada su knjige u pitanju."

      Kad ja mogu nekom da izazovem ovakve emocije, obradujem na takav način da se to pamti... meni je dan u zenitu! Nema više i dalje... Vrh!

      Избриши
  4. Evo toliko si me sad raznežila, toliko obradovala, toliko razljubavisala ovim postom da je to neopisivo❤! Bilo je još puta kada si nas ovako divno okupljala i gostila u svojoj blogo-kući, ali nikad ovako temeljno i širom otvorenog osmeha, tako da se osećamo dobrodošlo, počastvovano, posebno, maženo i paženo. Ja se baš tako osećam i zato ti neizmerno, neizmerno hvala draga moja Iva❤❤❤!
    Knjige su ti lepotice, ali šta ću, uspela si nekako da one padnu u drugi plan... Vratiću im se naknadno😍.
    Ti si zaista pravo Obilje naše male družine (i to nikako zbog broja knjiga i godina😉❤)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja baš i želim da se ljudi oko mene osećaju opušteno, maženo i paženo, poštovano i počastvovano...! ... Onda je uživanje i moje - radost, smeh i ideje samo pršte. Ja na manje ne pristajem. Kažem ti ja, nisam tolerantna osoba kad je moje uživanje u pitanju.

      A knjige... Jesu nekako pale u drugi plan. Neka ih malo, ipak ih niti možemo, niti hoćemo zaboraviti!
      Ljubica tebi, draga moja... 💖

      Избриши
  5. Znaš li ti da sam slutila ovo?! A znaš ti...sve ti znaš! Od prošle godine, kad me tvoj sajamski tekst bacio u visine od lepote i ljubavi kojom je napisan, sa radošću sam čekala ovaj post. Ne zbog knjiga (koje su savršene), naravno, već zbog grejanja na vatri tvoje ljubavi koja plamti iz svakog bogovetnog slova. Imala sam osećaj da ovo pripremaš i slutila sam da će tišina koja te ušuškala izroditi nešto! Ali, da će to biti baš ovako nešto grandiozno, nisam pomišljala. Tebi nisu iznenađenje moje suze i one prosto ne mogu izostati (vodim i njih sa sobom na ovakve skupove ;-) ), jer sam toliko dirnuta da se reči povlače pred njima. I da sam počastvovana, malo je reći. Biti deo tvog života nije samo čast, već i najveće moguće zadovoljstvo. Koga ,,lizne" plamičak tvoje ljubavi, taj ne mora da se boji mraka. Zapravo, ne mora ničeg da se boji. Oličenje onoga što ti jesi, primorava svaki strah da se povuče pred tolikom ljubavlju. Hvala ti beskrajno na svemu! Znala sam da onaj današnji osmeh nije bez razloga...a nama se i to obično poklopi. Zahvalnost je i tu odavno ustupila mesto čuđenju. Rekoh ti prošle godine, a to ponavljam i sada - za grejanje se ne brinem. Ovde ćeš me naći kad zazimi. ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Po društvu koje je čovek sam odabrao, koje ga ničim ne obavezuje niti uslovljava, u kom se najlepše i najpotunije oseća tačno može da zna ko je on, zapravo...

      Tada se i vidi da snaga i lepota naše zajednice nije prost zbir svih naših pojedinačni snaga i lepota, već je sve to mnogo veće i jače...
      Baš zato što smo zajednici udahnuli život, deleći ljubav, radost, poštovanje ona se širi umnožavajući sve te dobre vibracije, umnožavajući ideje...

      A mi to primećujemo po tome što nam suze mute pogled, što ponekad jednva udahnemo koliko nam se srce napelo u grudima, po tome što u moru sopstvenih obaveza ipak pronađemo makar i minutić da pogledamo kako su nam neki naši dragi ljudi...

      I što je najlepše, bićemo ovde dokle god osećamo da nas iste emocije greju...
      Cmokvica tebi...🍑

      Избриши
  6. Draga moja, izuzetna mi je čast i privilegija biti deo tvog predivnog omaža jednoj knjiškoj godini, predivnim knjigama i ljudima koji su bili tu da ih predstave svako na svoj, poseban način! 58 predivnih naslova, dela uz koje smo plakali i smejali se , a ti si ih zaokružila u jednu celinu i zapečatila ovim svojim tekstom! ♥️ Beskrajno ti hvala na svemu, na obilju tvoje dobrote i što si nas ugostila!
    Uživala sam u svakoj rečenici! Veliko hvala!♥️♥️♥️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je, nekako, i upoznavanje nas dve... Ja sam zaređala po profilima ljudi koje pratim, čije objave rado čitam i komentarišem, kao i onih koji dolaze na moj profil i iz tog skupa sam tražila prikaze knjiga koje sam i sama nabavila za ovaj sajam.

      Na moje iznenađenje, bilo je i nekoliko profila koje jako cenim, ali koji nisu imali objave koje sam ja tražila...

      Drago mi je da sam svima vama ulepšala jedno popodne, da vam je srce zaigralo, a oči zaiskrile...Ja sam prezadovoljna. Jer istinski nasmejati i oraspoložiti nekoga meni mnogo znači.

      Избриши
  7. U potpunosti sam saglasna sa Vojkom. 😍😍😍 Ovo je takvo jedno obilje ljubavi, poštovanja, uvažavanja, zahvalnosti, dobrote! Ni zamisliti ne možeš kakva nam je čast što smo se ovog oktobra i mi ušuškale u ovo tvoje obilje. 🤗💖🤗💖 I zaista, koliko si truda uložila u ovaj post! Dala si mi ideju da odvojim jednu bilježnicu i prepisujem najljepše rečenice iz postova, da ih imam ovako na jednom mjestu. Divna si! Volimo i mi tebe! 💖🌹💐😘

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vaša čista srca, vaša posvećenost i predanost, ljubav prema književnosti vas je ovde dovela... Ja sam samo proširila zagrljaj da stanu svi koji i treba da stanu, koji se ovde osećaju kao u svojoj kući.

      Uživam u vašem društvu, u svežini ideja koje donosi mladost, u svemu što tako široko nudite ovoj knjiškoj zajednici...

      Neka je nama još puno ovakvih druženja i zagrljaja... 💖🌹🌹💖

      Избриши
  8. Koliko je ovo zanimljivo bilo za čitati! Bukvalno vozi ova mala blogooda svim predivnim ženama i Aleksandru 🙂 što su tu spomenuti. Nasmijah se na rečenicu o Albahariju i Milki. 😄 I na kraju da dodam, svi naslovi su femomenalni!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Bea, hvala na čitanju, a na komentaru naročito!

      Drago mi je da je prikaz doneo nešto novo tj. drugačije, ali nešto što je svima prijalo.

      PS. Otprilike znam ko svraća na blog, ali me je oduvek intrigiralo da saznam i ko su oni anonimni koji uvećavaju broj pregleda, šta oni misle, sa kakvim emocijama odlaze odavde... Hvala ti na tračku svetlosti na ovu temu... 💕☀

      Избриши
  9. Draga Iva, nisam začuđena tvojom temeljnošću i upornošću u nameri da stvoriš ovako nešto (u stvarima srca i duše, ti si neumorna i briljantna). Jeste me oduševilo i učinilo zahvalnom i počastvovanom (znam da su ti sasvim jasna ova moja osećanja, te ih neću dalje objašnjavati). Nije mi bio neophodan ovaj tekst da utemelji sve ono pozitivno i lepo što o tebi mislim. A nisu ni neophodnosti te koje nas obogaćuju i čine srećnima! Odjavljujem se svesna da si sve ovo osetila i razumela kako treba.
    Mudrolija Čitić (Sanja)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Šta god krenem da začuketam po tastaturi mi deluje nekako banalno ili već viđeno... Sve emocije naše su već na horizontu, sve se zna, jedino... Kada će te Beograd videti, a sa njim i ja?

      Избриши
    2. Ne znam kada, ali ono što znam je da moj susret sa Beogradom podrazumeva i susret sa tobom!

      Избриши
    3. Šta nam sve novo i lepo život nosi... Uživam u ovome sada, bez sumnje da će nove radosti biti veće i potpunije... 💖🍭

      Избриши
  10. Ponoviću VAU sa instagrama, kao što rekoh, i zbog količine knjiga i zbog očiglednog truda koji si uložila u ovaj post. Drago mi je da sam ovde i da sam delom krivac za baš dobre naslove koje si odabrala, a posebno mi je drago zbog Kalvina! Ako ti se dopadne ,,Vikont" obavezno pronađi i ostale filozofske bajke. Ima ih u raznim izdanjima, a Paideia ih je davno objavila sve tri u knjizi ,,Naši preci", sigurno još može negde da se nađe.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, ti si meni uvek izvor dobrih vibracija i preporuka... 🎡... Pa čak i kad mi se na putu nađu neka drugačija štiva, volim da pogledam i pročitam šta ima kod tebe... 😀

      Избриши
  11. Volela sam tvoje postsajamske postove i razmišljala sam da li će biti napisani ove godine zbog malog zatišja na blogu. Kad ono... Takav post da ću mu se vraćati više puta. Uvažavanje svih koji su doprineli tvom izboru i izbor rečenica koje su te dotakle.Divljenje za tvoj uložen trud i emociju bez koje ovog posta ne bi ni bilo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joooj, Medena, baš ti hvala na ovom komentaru... Nekako daje vetar u leđa. Imala sa nakon leta blagu čitalačku blokadu, mada više pisalačku... Poslovnih i privatnih obaveza preko svake mere... Kad se onda počinju preslagati prioriteti, instagram i blog nastradaju prvi... 🌻... mada me je oktobar dobrano vratio u "normalu"... Biće, nadam se, malo više prikaza ovde kada počnu hladniji dani ...🍭📚...

      Избриши
  12. Uh, koliko knjiga! Moram priznati, sem „Kralja Lira” kao konkretnog dela, nekih koje sam čitala kroz drugačija izdanja i izbore (Antić, Andrić) ili autora koje sam upoznala kroz druga dela (Kalvino), većinu ovde čine meni nepoznati ili pak poznati, ali do sada nečitani autori. Stoga je ovaj post za mene prava riznica, lista za čitanje u malom! :)

    Takođe, ne mogu da ne pohvalim formu ovog posta, mogu misliti koliko je truda uloženo da se sve lepo fotografiše, sortira, prikupe i rasporede utisci i komentari, objedini... Ali vredelo je. Jeste informativan u pogledu knjiga, ali je u isto vreme i divna ilustracija, da se poslužim tvojom metaforom, tog preplitanja književnih puteva. Uz to, iz njega izbija i taj osećaj „omiljenog igraćeg kutka”. Ima li šta lepše? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hej, draga moja! 💕
      Jeste da je neko vreme prošlo kako se nismo "videle", ali mi ovaj susret baš prija...
      Znam da si ljubitelj klasika, ali možda ti ipak neki naslov sa ovih gomila odvuče pogled... 🎆... Videću već to kod tebe na blogu... ☀... Hvala ti što si tu...

      Избриши

Постави коментар