Obradović Predrag - Iskrena pesma

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !



Ne umem da ti napišem pesmu.
Pesnici lažu, maštaju.
A ti mi previše značiš.
Lažem.
Ti si mi ništa,
Samo još jedan prolaznik.
Volim tu senku koju bacaš,
Ne svetlost kojom zračiš.

Kad kažem - volim te, lažem.
Veruj mi, ne volim tebe,
Ma kako ti izgledalo,
Ti si još jedan prolaznik,
U kojem vidim sebe -
Potrošno ogledalo.

Ne umem da ti napišem pesmu,
Da složim u reči obmanu
I da te zvukom zavedem.
Ti si još jedan zalogaj
Kojim hranim sujetu,
Kamen kojim zidam
Oko svog srca bedem.

I tamo, ja ću se sakriti
U sobi od plavog srebra,
Kajati se za grehe,
Al' nastavljati da žudim;
Gledaću svoje odraze,
Mračne od čežnje i gordosti,
Šaptati tvoje ime
I čekati da poludim.

Коментари

  1. Potpuno mi nepoznat pjesnik. Moraću malo da guglam :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ok, nadam se da ćeš podeliti ono što pronađeš.... :)

      Избриши
    2. Čudno, nigdje ništa o njemu, Samo na Kupindo, vjerovatno prodavac knjige izvukao iz predgovora koji je napisao Petar Arbutina jedan dio, i to je sve što sam mogao naći. Možda će nekoga zanimati, pa da prenesem to: "Predrag Obradović je pre svega pesnik atmosfere, i to ne samo one koja je vizuelno oblikovana (iako je insistiranje na dominaciji vizuelnog ponegde više nego očigledno) nego je skoro istovremeno melodijska i misaona. Anticipacija životnog iskustva i meditativnost ovih pesama nose potrebu da stvore kompletnu lirsku sliku ali i da provere smisao i dramatičnost pređenog puta. To osećanje za koje možemo da tvrdimo da je dominantna osobina Obradovićevog rukopisa približava ovog istinskog lirika drugom polu svoje pesnički polivalentne ličnosti; svojevrsnom spoju skeptičnog i vitalističkog osećanja sveta. Pogotovu što se kod ovog pesnika jasno nazire poetski fluid satvoren od slike i emocije, koje prethode svakoj intelektualnoj sintezi, slici mora, osećanju vetra, rezigniranosti urbanog pejzaža...` - Petar V. Arbutina

      Избриши
    3. Da, pesma je iz te zbirke! Ima tako divnih ...

      Избриши
  2. Čitam, čitam i - 'U sobi od plavog srebra'! Tako sjajan naslov za bajku!

    Nepoznato mi je ovo ime, sram me bilo, a neko ko ovako posloži riječi (i stavi vjetar u naslov i na naslovnu stranu svog štiva) zaslužuje više.

    Eto tebe da ispravljaš nepravde i da nas učiš (ponovo). Hvava! =o)

    Što volim kad, ovako, skuvaš kavu i poslužiš slatko!

    ОдговориИзбриши
  3. Svet pred tobom nema tajni... Čak i ja ne mogu da znam kako si došla do saznanja da
    "i stavi vjetar u naslov i na naslovnu stranu svog štiva"?

    Pokorila si googla, najveću zver današnjice, da ti šapuće tajne svoje....
    Pa sad meračiš uz kafu i slatko, haha...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gugl i ja - drugara dva!

      I da - upravo meračim! =o)

      Избриши

    2. Ponekad imam utisak da te vidim kroz vasionu i vekove, ne baš skroz jasno, više kao kroz lozovo lišće, ono belo, slatko i krupno. 😍💕

      Избриши
    3. Au Živka! Nećeš nas valjda držati u neizvjesnosti sve dok ima imalo ponedjeljka na ovoj lopti?? =o)

      Избриши

    4. Au, au... Zvali su me Surova Živka.... naravno da ću vas mučiti neizvesnošću... vreme je za malo patnje... valja se, za dušu je dobro! 😅

      Избриши
  4. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши

  5. Kad sam počinjala da stavljam pesme na blog, stvarno sam imala utisak da ljudi neće čitati nešto nepoznato, pa čak i nepoznato poznatih autora. ❤️

    Međutim, putevi su se otvorili, okupili su se ljudi koji istinski vole poeziju, kojima prija stih kao neka vrsta duševnog melema... 💚

    To je i meni znak da mogu ponekad, kad me baš takne, da sa vama podelim nešto i skroz nepoznato.

    Sigurno ću staviti još neku njegovu pesmu. Tada ću napisati i nešto više o samom autoru. 😍 Neka do tada ostane misterija... :)

    ОдговориИзбриши
  6. Prvo sam pomislila ko se zbunio, ti ili ja? Jer ja znam Iskrenu pesmu Milana Rakića. Kad, gle čuda, ova ničim ne zaostaje u kvalitetu za antologijskom srpskom ljubavnom poezijom. Stvarno, svaka čast na ovome!

    ОдговориИзбриши
  7. Ha-ha, hvala u njegovo ime! 💙 Ako me sećanje služi (a služi!) ti si bila jedna od onih koje su izrazile sumnju da bi sama mogla otkrivati i uživati u poeziji mladih i neafirmisanih pesnika. 🍓 Tim je moje zadovoljstvo veće što ti se pesma svidela.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da, ja sam ta, vječiti skeptik, a pomalo lijena za otkrivanje kvalitetne poezije. To bi podrazumijevalo da prethodno moram pročitati more one ne baš najbolje, možda i sumnjivih vrijednosti, a nisam nešto u tom filmu. :) Hvala ti na ovoj!

      Избриши
    2. Haha, zadovoljstvo je moje - i zbog toga što mogu njegovu pesmu predstaviti vama svima (koji za njega niste čuli), a i što mogu vama pružiti stih koji je mene totalno kupio (da parafraziram Isidoru).
      Win-win situacija, takve volim! 😂

      Избриши
  8. Jako mi se dopada pesma i iako je nisam nikada čitala baš mi je delovala poznato zbog nečeg i bila sam ubedjena da je to neki poznati autor. Možda je zbog omaža Rakiću kako kažu u komentarima. A malo me i ova poslednja strofa podseća na sliku Dorijana Greja koji i sam ima mračni odraz.

    ОдговориИзбриши
  9. Da, da ... odlično si se setila Dorijana Greja! Moguće je da je i on bio inspiracija.
    Pesnik je zaista jako mlad. (Evo, juče je napunio 23 godine!)

    U svakom slučaju, hvala ti što si se javila. Uvek je zadovoljstvo dobiti novog sagovornika.
    pozdrav :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар