Cesarić Dobriša - U suton

Zastani na tren, ćuti, ništa ne misli ... prati emociju !


U suton, kada prve zvijezde
 i prve gradske lampe sinu,
 kad ljubavnik o dragoj sanja,
 a pijanica o svom vinu —

Ja tiho hodam pored kuća
u kojima se svjetla pale;
 Sva zla, i nevolje, i sumnje
 najednom budu posve male.

I smiješim se u meki suton,
 od zapaljenih zvijezda svečan,
 i osjetim dubinu svega,
 i da je život vječan — vječan.


Na današnji dan, 1902. godine rodio se Dobriša Cesarić, pesnik nežnih rima. Bio je jedan od onih velikih pesnika koji je mogao, kako je sam rekao, "da oseti dubinu svega", da napiše stih o  kapljici vode, voćki, osvetljenom prozoru u zimsko predvečerje... i da nas ostavi zamišljene i ganute.

Коментари

  1. "Kadikad, u kasni sat,
    tajanstven dar mi bude dat,
    i slušam šumne razgovore
    sa vjetrom što ih vodi more.

    Na vrućem čelu u taj mah
    osjetim cijelog svijeta dah.
    Trepere zvijezde u visini,
    i njihov sjaj me sretnim čini.

    Prolazi noć. Ja lutam sam.
    O, kom da ovaj zanos dam?
    Ja živim njime, u njem bdim.
    Da plačem? Pišem? Što ću s njim?"

    ***

    Mogao je samo da piše, a čitao je ko zna koliko nakon tad. Kakva je čuda, samo, stvorio čovjek - jedni drugima naporom koliko je potrebno za dodir donosimo ljepotu. Život (nekima) pruža strahovite privilegije...

    Pozdrav ti, Živka!..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "Kadikad, u kasni sat...",
      evo kao sad...
      i ćakule ove naše...
      meni jeste zanos,
      i tebi je, znam...
      Da li da ga nekom dam?
      Ne, ko god dođe,
      kao da je pozvan...

      Zanosi naši... nešto kao san...

      Избриши
  2. Baš su divne pesme i ova koju si ti navela i ovu koju je Milka dodala u komentar. :) Moram da nađem još koju njegovu pesmu. :)

    ОдговориИзбриши
  3. "Ko zna (ah niko, nio nista ne zna. Krhko je znanje!)" ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je to najkrhkija stvar na svetu... a meni njegova najdraža pesma 😍💕

      Избриши
    2. I meni (posebno kad stavim naocare i ne gutam slova 😁)

      Избриши
    3. Ovaj tvoj komentar me je podsetio na moju baku i njenu genijalnu logiku. Naime, priča se dešava dok je čerupala perje sa kokoške da je zgotovi za ručak. Dokle god je imala naočare uvek je bilo još koje perce koje je trebalo čupnuti. Međutim, čim je skinula naočare koka je bila savršeno očišćena. 👓🐔Naravoučenije je,... haha... neka svako izvuče svoje!

      Избриши
    4. Vrlo prosto, ne stavljati maocare 😂😂😂

      Избриши
    5. Haha, vidim "maocare"... znači nisi stavila! 💕

      Избриши
    6. Zena od reci, dosledna. Hahaha

      Избриши

    7. Volim te što s tobom nikad nije dosadno! 😍 Sve ostalo ti opraštam...

      Избриши
    8. Hit-riječ dana: maočare! Evo plačem od smijeha! =o)))

      Избриши

    9. Milka, ti si dovoljna za kvorum: usvajamo novu reč "maočare"!
      Jezik je, ipak, živ i podleže promenana i poboljšanjima (i opštem smehu i veselju)... 😂😂😂

      Избриши
    10. E, sad kad stavim maocare za sunce, pravicu se da vas ne poznajem 😁

      Избриши

    11. Džaba ti sad, mi ćemo s toliko ljubavi gledati prema tebi da će svima odmah biti jasno, haha...❤️ 🕶️ ❤️

      Избриши
    12. Haha, ma možeš i vreću na glavu da staviš... "čovek samo srcem dobro vidi" ❤️

      Избриши
  4. U kojim sve situacijama osjećaš dubinu svega i da je život vječan? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije do situacije, do mene je... :)
      Onda kad ne osećam, ne tražim situaciju, tražim u sebi...
      Ali da, situacije znaju da budu inspiratuvne ... Dragi ljudi, neki pogledi, melodije, stihovi, boravak u prirodi,... ima toga još... :)

      Избриши

Постави коментар