Sajam knjiga 2019

Ima već neko vreme kako moj lični, unutrašnji časovnik zaokružuje godinu u oktobru velikom celonedeljnom svetkovinom - Sajmom knjiga u Beogradu. Kako se jesen zahuktava, tako i tenzija raste, spiskovi se prave i prekrajaju, svako malo se pojavljuju preporuke za knjige koje ne smemo propustiti... Verujem da je to onaj, što bi rekao truli zapad - „duh Božića“, po svom kvalitetu i intenzitetu! Kad se manifestacija završi, pregledaju se ulovi, upoređuju gomile, ... Ja moju dugo držim na sred sobe, svako malo je nešto tumbam i prelistavam, čitam malo iz jedne, malo iz druge, ... onda dođem do poezije pa se zanesem skroz... Prođe neko vreme dok se knjige ne porazmeste i uklope u neke moje šeme na policama.
Još prošle godine sam shvatila da nemam više vremena da nekoliko puta dolazim na Sajam, a da nemam ništa protiv da kupujem i polovne knjige i da pojedini izdavači imaju identične popuste za naručivanje poštom kao i za sajamsku kupovinu... Sve u svemu: dvadesetak naslova mogu da ponesem, ostalo se naručuje...

Šta je meni ovaj Sajam doneo drugačije nego prošli?

Kako mi je zabetonirano na prvom mestu The Spiska bila Jergovićeva knjiga „Dvori od oraha“, a nju sam nabavila još krajem septembra kad je on gostovao u knjižarnici Zlatno runo (@knjizarnica_zlatno_runo), ja od tad smatram da je Sajam počeo. Istog dana u Makartu (@makart_store) sam kupila i „Ciganin, ali najlepši“ Kristiana Novaka. Ostalo je stizalo poštom u par navrata (tačnije četiri), a vrhunac je bio obilazak štandova.
Ja volim da napravim nekakvu rekapitulaciju (godišnji izveštaj, šta li...), knjiga i knjiških druženja. Osećam zadovoljstvo pominjući one koji su me inspirisali za neke kupovine, koji su me podsetili na neke ranije naslove koje sam davno čitala, neke čak toliko davno da je od njih samo ostao pramičak magle dobrog osećaja. U odnosu na prošlu godinu književno okruženje se podosta izmenio. To što su se pojavili novi je predivno, ali mi i nedostaju neki koji su trajno, privremeno (ili sporadično) napustili ove virtualne prostore.

Naravno, opet ne mogu sve knjige na jednu fotku, razdelile su se nekako, same, na četiri gomile...


01. Ciganin, ali najlepši – Kristian Novak
02. Dvori od oraha – Miljenko Jergović
03. Idi, vreme je – Marija Jovanović
04. Otac – Miljenko Jergović
05. Malajsko ludilo – Slobodan Selenić
06. Bunar teških reči – Jelena Lengold
07. Pismo za izgubljenog putnika – Kristina Plavšić
08. Sa moga prozora, odličan je moj život – Ivančica Đerić
09. Duša dečja – Pero Zubac
10. Santa Maria della Salute – Laza Kostić
11. Prolazi rekom lađa – Stevan Raičković

Prvu gomilu čine dela domaćih autora, kao i sva poezija koju sam ovoga puta nabavila (sasvim slučajno – sve domaći autori!)
Sve mi nešto liči da se Jergović odomaćio kod mene, te da će mi iz godine u godinu biti rado viđen gost. Mariju Jovanović jako volim i sve njene knjige sam pročitala onda kada su i izlazile. Ako me sećanje ne vara, upravo je ovo knjiga koju sam najviše puta poklonila. Konačno da i ja dođem do primerka!
Selenić je jedna od mojih starih ljubavi i neću se smiriti dok ne dođem do svih njegovih knjiga. Ovaj post sam i počela da pišem onog dana kada je nama svima draga Tamara, tj. Čačanka u Rimu
(@shales.daughter) objavila post na instagramu - Selenićevu “Očevi i oci”, staro Bigzovo izdanje, uz komentar: “Rešila sam da ga objavljujem dok ne ubedim ove strance da ga pročitaju 😂 krenula sam u agresivnu propagandu.”
“Bunar teških reči” je knjiga poezije Jelene Lengold. Pročitala sam je istog časa kada mi je i stigao paket iz @arhipelag_knjige. Šta reći – ko voli njenu prozu, voleće i ovu poeziju! Cinično, otrežnjujuće, nekad nerazumno, ludo,... ali nikad dosadno! Pesme Kristine Plavšić sam dobila na preporuku kao poklon na štandu @imprimatur.ba.
Zbirka pesama Ivančice Đerić me je najviše namučila dok je nisam našla. Prošpartala sam Sajam bezuspešno. Na kraju sam je sutradan naručila preko Kupinda. Još od kad me je Jelena (@jelena_booki), negde u maju, prosto zakucala njenim stihovima znala sam da nema meni smirenja dok je ne nabavim.
Peru Zupca, Lazu Kostića i Raičkovića volim onako, dečje, svim srcem... Ništa tu ja novo nisam saznala, ali svaki put kad ih otvorim doživim onaj blag i prisan osećaj, ulazak u moju zonu komfora... (umorna sam već od stalnih izlazaka)

12. Sezona seobe na sever – Tajib Salih
13. Pamtivek i druga doba – Olga Tokarčuk
14. Razgovori sa sobom – Andres Neuman
15. Popodne pisca – Peter Handke
16. Avijatičar – Jevgenij Vodolazkin
17. Dablinci – Džejms Džojs
18. Gospođa Berg – Soledad Puertolas
19. Dečak A – Džonata Trigel
20. Čudesan život Izidora Zvižduka – Enriko Janielo
21. Nepodnošljiva lakoća postojanja – Milan Kundera
22. Što brže idem sve sam manja – Ćersti Anesdater Skomsvol

Ove godine ja apsolutno nemam pojima od koga sam tačno prvi put čula za neka dela. To je jedno klupko najlepših boja i osećaja, generator visokih vibracija. Glavnina ovde prikazanih naslova se može naći na profilima Lidije (@bgcrtice), Jelene (@jelena_booki), Čitićke(@anchi.chitich) i Nevene (@vestica.drndara), a Vojka (@cvojislava) je neumorno, svaki njihov post propratila komentarom.
Vojka (@cvojislava), draga nam Zujka, je jaka koncentracija nemira i nedržimemesto u malom pakovanju! Meni je nekad teže misao svrnuti nekud, nego Vojki tamo stići. Sve je pročitala i pretrčala! Lako se da namamiti čokoladnim bombonama s lešnikom :) Ona je moj prvi instagramski zagrljaj, ono, znate, gledamo se oči u oči ... Dužna sam joj da pročitam ovog Kunderu. Nije bio na spisku, ali je sam iskočio pred mene... pa eto...
Lidija (@bgcrtice), prava dama među nama! Obožavam kompozicije njenih fotografija. U stanju sam da ih analiziram i upoređujem krajnje studiozno – svašta se tu može naučiti! Upoznale smo se jesenas... ne znam zašto kažem upoznale kad imam utisak da je znam čitav život. Neverovatno normalna osoba. Ovo je najveći kompliment koji ja mogu nekom dati – reći da je normalan... Za nju mi je vezana knjiga „Razgovori sa sobom“, Andeasa Neumana. Divnu recenziju je napisala na instagramu!
Jelena (@jelena_booki), duša moje duše... ne jednom me je svojim pisanjem totalno izbacila iz ravnoteže! Predivni su joj osvrti, komentari,... Kakve odlične autore predstavlja... A tek poezija! Ne mogu si pomoći da nemam velika očekivanja od svake njene objave, a ona ne razočara nikad! Recenzija za knjigu „Gospođa Berg“, Soledad Puertolas, me je opčinila i momentalno knjigu zakucala na sajmski spisak... Tek sad mi dođe na pamet da ja Jelenu nikad nisam upoznala... Biće da vučemo neke niti srebrne još iz prošlih života, otud i ta naša silna poklapanja i preklapanja.
Neveni (@vestica.drndara) nisam zaboravila da joj je „Sezona seobe na sever“ Tajiba Saliha bila jedna od najboljih knjiga prošle sezone (sjajna recenzija na instagramu to i potvrđuje). Knjiga mi se već bezmalo godinu dana se kiseli na spisku. Čitićke mudrolije sa instagram profila (@anchi.chitich) su sasvim specijalne poslastice koje gospođa Ana? Anči? piše uz svaku knjigu. A kakve knjige ona čita... tu nema šta da se baci! Uz gornji spisak knjiga mi još ide i Sandra (@stshsbookcorner) sa preporukom za knjigu „Što brže idem sve sam manja“, a link za njenu recenziju na blogu možete otvoriti OVDE, bogme i Milka (@citam_citaj) još ranije – pogledaj OVDE. Više i ne znam koliko je vremena prošlo od kada sam čitala Katarininu (@lost_._in_._translation) recenziju za knjigu „Dečak A“ (pogledaj OVDE). Na kraju sam dočekala knjigu za 200 dinara.
Na @deretaknjige sam, sem prethodne dve, kupila i „Čudesan život Izidora Zvižduka“ Enrika Janiela, unapred namenjenu za poklon. Prijatno iznenađenje je bilo što je i ona bila po 200 dinara.
Olga Tokarčuk i Peter Handke su se našli na spisku kao friški nobelovci – verujem u njihov kvalitet! Ipak je puno preporuka došlo sa raznih strana. Ovi „Dablinci“ Džejmsa Džojsa su skroz impulsivna kupovina! Poslednja kupljena knjiga, prelepe korice su presudile – nisam odolela, sasvim namerno i super se osećam zbog toga!

23. Previše sreće – Alis Manro
24. J kao jastreb – Helen Mekdonald
25. Konj ulazi u bar – David Grosman
26. Finska – zemlja kalevale, jezera i saune – Ljiljana Maletin Vojvodić
27. Puškinova brda – Sergej Dovlatov
28. Amerika – Franc Kafka
29. Ogledi – Ralf Voldo Emerson
30. Upravljanje životom – Ralf Voldo Emerson
31. Muzika jednog života – Andrej Makin
32. Umeće ljubavi – Erih From

Da se ne osećam matematički usamljeno u ovim književnim vodama pobrinula se gospođa s profila @bogdanovic.mat. Svojim prvim postom na instagramu me zainteresovala za Alis Manro. Ovoga puta sam odabrala “Previše sreće”. Verujem da će mi se svideti. Helen Mekdonald, David Grosman i Andej Makin su direktno vezane za @jelena_booki, Makin pogotovo zbog divnog sinhroniciteta koji je pratio objavljivanje Jeleninog posta. Kafka i Dovlatov su već opšte, sveprisutne, preporuke.
Ova knjiga, više brošura, o Finskoj je poklon sa štanda @prometej_novi_sad. Nakon što je Miomir (@miomir1008) više puta postavljao citate Emersona, poprilično me je zainteresovao. Nisam imala njegovih knjiga, pa se na Kupindu nađoše “Ogledi” i “Upravljanje životom”. U skorije vreme sam na instagramu, u par navrata, videla knjigu “Umeće ljubavi” Eriha Froma. Davno sam je čitala, imam primerak, sasvim sam sigurna. Međutim, knjige nigde nema. Ne verujem da sam je nekom pozajmila, više će biti da se i ona nalazi u misterioznoj kutiji punoj knjiga koja je netragom nestala prilikom moje poslednje selidbe. Kako moji živci vrede više od par stotina dinara, nabavih novu (tj. staru s Kupinda).

33. Mi različiti – Veselin Marković
34. Baltimor  - Jelena Lengold
35. Odustajanje – Jelena Lengold
36. Te noći sam je video – Drago Jančar
37. Sasvim skromni darovi – Uglješa Šajtinac
38. Sjajno mesto za nesreću – Damir Karakaš
39. Blue moon – Damir Karakaš
40. Ništa se nije desilo – Stefan Janjić
41. Mulat albino komarac – Stevo Grabovac
42. Proleće se na put sprema – Bojan Krivokapić
43. Besani – Goran Stojičić

Ova sila Arhipelagovih knjiga je, pogađate, naručena sa njihovog sajta. Veselim Marković i Uglješa Šajtinac idu na dušu @jelena_booki. Priznajem da nikad pre za autore nisam čula i da Jelena nije tako lepo pisala o njihovim knjigama ja se ne bih nikad sama dosetila.
Jelena Lengold je moja stara ljubav i polako, ali sigurno se nagomilava na mojoj knjiškoj polici.
„Te noći sam je video“ je knjiga koja mi već dugo stoji na pameti, još od kada mi je Isidora sa bloga Kako biti heroj u ova šugava vremena preporučila. Nije pisala o knjizi tako da nemam link prema recenziji, ali joj 100% verujem na reč. Znamo se već dugo (skoro dve godine čak!) tako da može da ceni gde nam se čitalački ukusi preklapaju. Ona ima blog desetak godina i more božje knjiga, filmova, muzike i drugih premišljanja možete naći tamo. Ta devojka živi za pisanje! Kad se pomene onaj Miljkovićev stih: „Kad mastilo sazre u krv...“ ja na nju pomislim i to koliko strasti unosi u svaki svoj tekst. Evo i link do njenog bloga – OVDE.
Za Damira Karakaša sam prvi put čula od Vanje (@thando_sputnik) ima tome već dosta vremena. Pominjala ga je više puta, svaki put pohvalno i s puno ljubavi. Njen prikaz za „Sjajno mesto za nesreću“ možete pogledati OVDE. Ogromna popularnost i opšte oduševljenje na instagramu imaju baš sve veze zašto sam odmah dve njegove knjige kupila. Pa čak me i ona neorganizovanost (višegodišnja!) na Lomovom (@lombooks) štandu nije odbila od kupovine.
„Ništa se nije desilo“ je roman koji me je privukao kako naslovom, tako i sižeom. Njegov autor, Stefan Janjić, je imao čast da njegov prvenac bude i prvi roman u akciji #knjiganaputu, po ideju Katarine (@prerazmisljavanje). Kako ja nisam mogla da se uklopim u te okvire, rešila sam da od Janjića načinim trajno dobro. Inače, Katarina ima sjajne ideje vezane za knjige, stalo nešto organizuje, opasno dobro piše, vodi blog i završava književnost u Novom Sadu!
Još jedan naslov koji sam dugo čekala, izdavača  @imprimatur.ba, je “Mulat albino komarac” Steve Grabovca. Kuriozitet vezan za tu knjigu da je moj sin, od cele gomile knjiga koje sam dovukla sa Sajma, izvukao upravo nju i zapitao kako sam se odlučila da je kupim. Rekla sam da već dugo želim da pročitam Stevinu knjigu. “Ti poznaješ Stevu?” Rekla sam da ne, ali sam preko Vanje saznala za njega. “Ti si upoznala Vanju?” Rekla sam da ne, ali sam upoznala Milku, koja poznaje Vanju, koja pak poznaje Stevu!”
Bilo mu je dovoljno da ga zainteresuje. Vratio mi je sutradan, rekao da je pročitao i da je knjiga odlična! “Samo da znaš, ima rata.” Moje uvek brižno dete...
„Proleće se na put sprema“ Bojana Krivokapića mi je direktno vezano za Milku (@citam_citaj). Toliko me je osvojila radost koja prosto pleni iz njenog prikaza da sam još onda znala da ću je kupiti. Obavezno pogledajte njen prikaz OVDE. Inače, imala sam ogromno zadovoljstvo da Milku lično upoznam letos, u Kotoru. Dva sata priče i smeha... Dva sata koja su se, iz perspektive ondašnjeg vremena, sažela u tren. Dva sata koja mi se vrlo često razmotavaju u pameti, pa se pitam da li je moguće da sam mogla sve to pričati sa ženom koju sam tada prvi put videla, kako smo stigle sve to reći u samo dva sata... I njene “Kamenite priče” koje, valjda, samo ja nisam kupila na Sajmu jer sam ih već dobila, uz zagrljaj. I pesme Vita Nikolića za koje je tačno znala da ih nigde neću moći naći, pa Andrića koji me je dozivao s njene police... Još jedna savršeno normalna osoba!
Besani“ Gorana Stojičića je zbirka priča koja je moja preporuka svima vama čije sam preporuke ja slušala. Knjiga priča o ljubavi i svemu onome što i jeste i nije ljubav. Čita se u dahu, a posle se baš mnogo razmišlja o pročitanom. U svakom slučaju, oni stariji će osetiti mnogo više poklapanja nego mlađi. Ipak, dvadesetak nečijih godina i dvadesetak godina nečijeg braka nose sa sobom sasvim različite percepcije pročitanog.
Neopisivo mi je uživanje da upoznajem ljude koji me inspirišu, koji su zanimljivi, duhoviti, od kojih mogu svašta nešto lepo da saznam i naučim. Ovde, u ovim virtualnim knjiškim prostorima, je obilje takvih ljudi. Nisam neke direktne preporuke za njih vezala, ali to nikako ne umanjuje radost koju mi donose dok čitam njihove postove ili komentare. U to ime bih pozdravila Aleksandru (@moja.polica), M(@distance.your.shelf), kao i Jovanu (@izmedju_korica). Montenjeve “Oglede”, po Jovaninoj preporuci, sam tražila na sve strane, ali izgleda nije bio pogodan trenutak. To je bila jedna od par knjiga sa spiska koja će morati da sačeka neko bolje vreme. Ipak, njenu recenziju možete pogledati OVDE.
@_murakamijeva_ je verovatno jedini privatni profil koji pratim! Oduševljava me na sto različitih načina: od komentara do knjiga koje čita. Uz @sofijin_svet_  najbolja je promoterka Ju Hua. Sasvim svesno i namerno nisam ništa njegovo kupila. Ne mislim da mi se neće svideti, naprotiv! Jedino što je već postojala realna šansa da me strefi srčka od tolike lepote. Obeležiće on moj sledeći Sajam!
A  @sofijin_svet_  je jedna sasvim posebna i neobična priča. Pa da nikad niti jednu knjigu nije pomenula vredelo bi čitati njene objave. Ljudi moji, ne budite ludi, zarad svog duhovnog zdravlja pratite njen profil!
Od ove moje četiri gomile, dve su knjige domaćih autora! Nadam se da je i @o_prici_i_pricanju zadovoljna mojim izborom naslova. Pratite njen profil, čitajte blog... Ona je žena sa jednom plemenitom i uzvišenom misijom - promocija domaćih (ex YU) autora!
Zna se da poslastice idu na kraju, pa, u to ime pozdrav neka ide u London za Ledy Draganu (@draganalovesbooks). Prelepe knjige čita, ima ih bezbroj i to u onim izdanjima koja nam mame uzdahe. Naša, a svetska!
Eto završila se još jedna knjiška godina! Ovaj tekst sam počela iz Rima, a završila u Londonu. Svi mi ostali, mali pilići, nalazimo se u tom krugu!
I ove godine vas molim da svi vi koji želite da ostavite neki komentar uradite to ovde, na blogu! Hoću da vas imam sve na jednom mestu. Sada mogu i anonimni komentari da budu objavljeni, mada bih želela da znam s kim pričam.
Prošle godine sam sajamsku kupovinu zatvorila sa 52 knjige i rečenicom: „Koliko godinica, toliko knjigičica ....“. Ove godine ih je 43. Nekako mi deluje prigodno da parafraziram Ćersti Anesdater Skomsvol: „Što manje kupujem, sve sam mlađa“.

Pozdrav do neba i nazad, dragi moji!

Коментари

  1. Jelena Bogdanović1. 11. 2019. 08:57:00

    Lele, koliko knjiga! Hvala i verujem da će ti se dopasti kako Alis Manro piše...mada bih ti više preporučila ,,Bekstvo" ali neka bude upoznavanje sa ,,Previše sreće"! Evo poslušala sam te i prvi put ovde ostavila komentar...��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja Jelena.mat!
      Ne znam šta me je tačno privuklo baš ovoj njenoj kad sam mogla birati ma koju! Trenutna inspiracija, šta li... Reče ti da si već pet njenih pročitala - meni je dovoljno, doći će sve na red!

      Избриши
    2. Jelena Bogdanović1. 11. 2019. 12:59:00

      Da,da...sve stiže u pravo vreme! :-)

      Избриши
    3. Haha, samo da malko rastegnem to vreme pa da sve stane unutra... 🙃... ajd bar sve knjige koje hoću da pročitam...

      Избриши
  2. I sama znaš da se ne radi o spiskovima i knjigama kao takvima; prosto - znala sam da mora doći do još jednog okupljanja!

    Oduševljena sam!!!

    Ali drugi osjećaj........prva tvoja fotografija i odmah prvi autor (naslov na koji mislim nosi njegovo ime) sa mog skromnog ovogodišnjeg spiska do kojeg sestra ove godine nije uspjela doći: Stevan Raičković. Ne treba da pričam odakle je krenula pasija... Ali doći ću ja do njega već!

    Sjajni naslovi, divni uticaji, ponovo i nedodirive tvoje strasti, ali i poneko iznenađenje (za mene, barem), tipa Emersona.

    Znam da će se i Vanja obresti ovdje, pa želim da izrazim krajnje sebičan gušt dijeljenja ove tvoje porodične crtice sa njom!
    (+ Nadam se da će se povremeno javiti sa nekakvim pregledom barem (godišnjim, polugodišnjim..) na svome blogu, jer nedostaje...)

    Uživala sam! Odoh sad još jednom sve da pročitam, onako - na tenane, k'o čovek (što bi rekla mnogospominjana mi Rahela Ferari). =o)

    Pozdrav ti, Živka, veliki!
    Milka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znači, našla sam te ...Raičković! Kako ga ne voleti...
      Kakav divan osećaj! Pa mene je neka slatka jeza prošla celom dužinom kad sam samo pomislila kako ti se pogled zažario kad si spazila njegovu pesmaricu!
      Hvala ti, draga moja, na svemu... ne znam ni sama više na čemu... ali toliko toga ima... :)

      Избриши
  3. Sta sad suvislo da kazem :)? Raznežila si me, razljubavnila, razlila me ko baricu :)! Knjige neću ni da komentarisem - fenomenalne, probrane, vrhunske! Ali to kako si nas ovde okupila, kakvu si nam energiju poslala, to nekako samo na tebe liči, na tu divnu veliku dušu koju znam nekih zilion godina... Hvala ti, draga moja❤❤❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Volim ja da okupljam ljude... i to najviše ovakve, sasvim specijalno divne, ručno birane s ljubavlju i pažnjom... Ovo je meni Agape... 😍

      Избриши
    2. Nemam ništa protiv da Gajšek nekad svrati... Ipak je ovo Agape, haha... 🙃

      Избриши
  4. Još kao malu su me učili onoj mudrosti "S kim si, takav si", a ja ovde moram priznati da sam se našla u društvu divnih, ljubaznih i obrazovanih dama (ako sam zaboravila na nekog gospodina, bez ljutnje molim) i zaista sam srećna zbog toga ��
    O izboru knjiga imam samo reči hvale i želju da ti svaka od ovih pruži nezaobravnu priču i ostane dugo u sećanju. Osvrnula bih se malo više na sam tekst koji pokazuje da je Sajam knjiga nešto više od velike prodavnice u kojoj se knjige mogu naći na jednom mestu i po povoljnijoj ceni. To je i razlog za susrete, upoznavanja, razmene mišljenja i utisaka, čokoladne bombone sa lešnikom. Uživala sam čitajući ovaj omaž onima koji su na neki način uticali da svoju biblioteku oplemeniš baš ovim naslovima, u ljubavi i zahvalnosti koja izvire iz tvojih reči.
    Veliki pozdrav ������

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista, sličan se sličnom raduje... ipak je nama svima (kakvi god da smo po karakteru) kultura, književnost, umetnost svake vrste ono što cenimo i osećamo da nas oplemenjuje. 🌳 A ništa jače od toga nema! Hvala ti što si se javila! 💕

      Избриши
  5. distance.your.shelf1. 11. 2019. 17:40:00

    Hvala puno na pominjanju! Odličan si izbor napravila ove godine - Jergović je neprevaziđen, a imaš i od mene preporuku za knjigu "Dečak A".
    Nadam se da ćeš uživati u knjigama! Pozdrav iz Niša :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, sećam se... ti si, sem Katarine, jedina kod koje sam videla knjigu Dečak A. 💛 Sa ovakvim naslovima uživancija je zagarantovana! Hvala puno na komentaru! Veeeliki pozdrav Nišu i Galiji!

      Избриши
  6. Draga moja "lesnikuso", posto kod mene nista ne moze da bude jednostavno, nije ni ovaj komentar. Napisala sam ti bas jedno toplo, nezno, onako iz srca, stivo koje je netragom nestalo, jer imam neki stari, zamenski telefon. Moj je neumoljivo izdahnuo posle Ljubljane. Elem, usta su mi najmanje 10 min. posle citanja tvojih sajamskih utisaka bila razvucena u osmeh (dok nije nestao komentar). Na neke delove sam se, sto kazu moje Lale, vracala dvared, pa i trired. Favorit mi je pasaz o "Albino komarcu", Stevi, Vanji i Milki. Tako sjajno oslikava nasu zajednicu. U mom recniku vec neko vreme sintagma "jedna moja bukstagramerka" ima vecu tezinu neko "jedna moja prijateljica". Makar bila i genijalna 😁 Mislim da sam tako nekako srocila to "lesnikasto" stivo. I da, dodala sam da mi se Jancar nekako izmigoljio sa spiska, pa ce se krckati u tursiji do neke druge zgode. Naravno, najvise cekam da cujem utiske za Jergovica, vaistinu Jergovica, ali i ostale. P.S. Kad se skupe moje kupovine od letos, mislim da ipak ne dostizem tvoj broj. To valjda znaci da sam jos mladja 😂😂😂

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Toliko me je raznežila da nisam uspela da prokomentarišem broj knjiga😁! Ne vidim ja ovde neko ozbiljno podbacivanje u odnosu na prošlu godinu😁

      Избриши
    2. Cuj, podbacivanje 😂😂😂

      Избриши
    3. Vojka 1:
      Bogme, nestanak komentara kod mene spada u visokostresne situacije. Pogotovo kad padnem u sevdah... Razumem te skroz... A što se Jančara tiče, ja zaista nisam čula da ga je iko ovde (sem moje Isidore) spominjao. A ona nije na instagramu. Lepo, lepo što ga još neko želi! 🌺 Zujka, bre, zar nisi proletos nabavila novi telefon? Kad pre... Ja sam do pre mesec dana koristila (službeni, doduše) moj prvi telefon Sony Erikson iz 2001. godine! Nije on prestao da radi nego nije više hvatao neke tipke, pa kad treba da otkucam poruku, muka živa... Ovo mi je prvo "pipkalo" što kaže Milka 😀🙃😀
      Ja ti ipak ne verujem da si se setila svega što si od letos kupula, ali ti ćeš ipak uvek biti godinu (bogme dve) mlađa... 😂😭

      Избриши
    4. Lidija:
      Realno i nije veliko podbacivanje! Deca su mi studenti, nema više lektira...🙃... ovo je sve za moju dušu!

      Избриши
    5. Vojka 2:
      Najviše volim kad se zapati ovakva slatka konverzacija u komentarima... 😍... ali, drage moje, možemo mi to i uz lešnik i kafu... ☕... Nešto sam s Lidijom pričala ranije za petak, možeš li ti?

      Избриши
    6. Lepo bi bilo, mozda se i ja opet ogrebem za neki lesnik❤

      Избриши
    7. Pruzimam na sebe lešnikarijum (može i one s višnjom, zar ne? ) - distribucija je moja!

      Избриши
    8. Kad se vidimo sledece nedelje znacu sta je sa telefonom. Za sada je jedino izvesno da mi ne priznaju reklamaciju u Telenoru. Sto bi Matija rekao, ceracemo se jos

      Избриши
    9. Ne sumnjam u to ćeranje... Pa tebi je telefon sedmo čulo... 🙃... živa nisi bez njega... 💕

      Избриши
  7. Divne su ti nove knjige sve sami sjajni naslovi i sve se to isto i meni čita narocito Jergović na čije sam se tekstve navukla ko muva na šećer. :) Svaki dan samo čitam njegov blog, pa bi bio red i knjigu neku njegovu da pročitam. :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, to je pravi izraz!!! Na Jergovića se zaista "navučeš"! Blog mu je isto odličan! Drago mi je da ti se moj izbor dopada... 💕

      Избриши
  8. Kako divan tekst :)
    Divna gomilica, kako knjiga tako i ljudi! Tačno si u pravu da je kraj oktobra okupan nečim nalik na ,,duh Božića", i ja se isto tako osećam! I kao da nisam donela dosta knjiga kući (manje od tebe doduše :D), svrbe me dlanovi i sve bih još i još! :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma, ti imaš legitiman izgovor što te još svrbe dlanovi - tebi se privatne i poslovne strasti prepliću, pa još novi stan, s novim policama... Euforija na kvadrat, prelep osećaj...
      PS. nema ovde starije od mene, red je da donesem najviše knjiga, haha... 😂💚😂
      Mada, kada bi se prebrojala kupovina celogodišnja, sigurno bi me svi vi nadmašili... 💕

      Избриши
  9. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mila moja blogoćerčice, za tebe mi je specijalno drago kad te obradujem i nasmejem! 😍
      Drago mi je i da ja (preko ove divne instagram družine) mogu da ti predstavim neke nove autore, naslove... ☀️... Nema mesta stidu, samo radost... 💙... Čuj, ti da se stidiš, svašta... Samo se prepusti ovoj struji lepih emocija i uživaj! Ključna reč je: PREPUSTI!
      I još nešto : mnogo mi je drago što će Janićeva knjiga doći do tebe, što znaš Katarinu i Sofijin svet!
      💕 Ajd ljubim te ja

      Избриши
  10. Dušo moje duše, kako si nas lepo okupila. �� Uprizorila si nam ovu ,,čajanku" divnim pogledom na knjige, a okružila si nas jedne drugima da nam ispričaš jednu priču koja nam je svima, verujem, ugrejala srca. Možda je malo reći da su samo srca topla...ima tu svega pomešanog...blistaju oči... Na sve strane varnice, kao kad se peče kestenje. Novembar ti se zahvaljuje što si ga ovako započela, okružena tom dragocenom, fotogeničnom radošcću u vidu broja 43 i nama, ovako ganutima i razdraganima, koje si utkala u tu radost! ❤��❤
    Hvala ti na svemu. Ko zna koliko ću se puta večeras ugrejati ovom tvojom tkanicom. ❤ Ne živiš ti samo obilje knjiga, ma kakvi! To je samo šifra za obilje ljubavi koju smo, mi srećnici, dešifrovali.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Volim ovakva pretakanja... ono kad ti se suština (knjige) pretvore u povod za druženje, razmene emocija poštovanja i ljubavi... 😍... svi smo na dobitku, kao i naši bližnji,... i tako se krug ljubavi širi... 💞... i privlači nove i nove krugovi ljubavi! 🌐 Vrhunski osećaj biti deo svemira... Svi smo mi jedno ☀️

      Избриши
  11. Eh, Emerson... Kad je to bilo... decenije unazad... i koliko puta sam ga čitao, znao ga skoro napamet... Ostali samo neki zapisani citati... i neki djelovi sjećanja (više nijesam siguran da li su moji ili njegovi, tako su ispreplijetani da je možda asocijacija "Emerson" probudila u meni neku njegovu misao ili je neka njegova misao u meni otvorila neke prozore/odgovore koji su bili zatvoreni/traženi).

    Dobro podsjećanje, nadam se da knjigu još neđe imam, da je opet prelistam, zaista vrijedi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Posle tvojih citata sam dosta jurila za njim po internetu. ☀️ Bogme, nisam imala zamerki... 💙... Bilo mu je suđeno da dođe do mene. Deca moja isto vole da čitaju takvu literaturu, kao i neki njihovi drugovi... tako da, biće čitan!
      PS. Nisam očekivala da si još uvek s nama... mislila sam da si "zaronio u sebe"... 🙃

      Избриши
  12. Tekst je ovaj takav da sam ga morala čitati više puta. Preći se manjeg ekrana mobilnog telefona na veći, računara. Poduprti bradu dlanovima stisnutim u pesnice, koji se povremeno otvaraju ne bi li zapljeskali. Više puta brzo treptati, pa na momente čvrsto zatvoriti kapke. I na kraju, preostalo mi je samo da se naklonim: sistematičnosti, sveobuhvatnosti, originalnosti u razmišljanju i pisanju na, što se originalnosti tiče, ne baš zahvalnu temu, ali najviše, i iznad svega, iskazanoj ljubavi za ljude koji vole knjigu.
    Iako je spisak impozantan u svakom pogledu, ovoga puta misao i reč moja ne mogu biti upućeni knjigama, već samo i isključivo tebi kojoj ovim “mrežnim” putem svoje divljenje i poštovanje izražava Sanja (@anchi.chitich).

    ОдговориИзбриши
  13. Evo ja tebi odgovaram s telefona, nisam pri računaru trenutno, potpuno mi je poznat osećaj... 😍... Ne mali broj puta sam bila opčinjena nečijim tekstom, komentarom ili samo rečenicom čak. Više ni ne mogu ni da zamislim svakodnevnicu, a da ne proćakulam bar malo sa vama... Moj najdivniji komšiluk... 💞... Ništa je ne planiram, ništa ne prejudiciram, ništa ne mislim... samo pratim emociju... svi vi ste moja poezija😍 Hvala ti Sanja na divnom tekstu. Predivan mi je osećaj, jedan od najsnažnijih, kad mi neko kao sada ti, kaže da sam joj nabacila osmeh i razgalila. dušu... 💕

    ОдговориИзбриши
  14. Nemam trenutno računar u blizini, kucam preko telefona, valjda će stići komentar, u komadu. :)
    Pre svega, mnogo mi je drago što sam u ovako divnom društvu ljudi. Drago mi je da ti je Trigel privukao pažnju, divan je roman. Težak, ali divan. Preporučujem nakon čitanja i istoimeni film.

    Moj će tekst o ulovu, sajamskom i rođendanskom, da osvane sledeće nedelje na blogu. Nije još sve pristiglo, poštari mi izgleda malo zabušavaju, a jednu turu treba tek da poručim.

    Divan tekst! Uživala sam u čitanju, i vraćam mu se uskoro opet, u njemu je utkana sva divota društvenih mreža, zaista. :*

    ОдговориИзбриши
  15. Za početak da ti čestitam rođendan (Isidora je razotkrila da je 01.11.)! Ti si meni još od najranijih dana rado čitana... sviđa mi se tvoj temperament koji se, svakako, oseća u tvojim tekstovima!
    S nestrpljenjem čekam tvoju post o novim knjigama... Čitamo se... pozdrav! 💐💕

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!:* Raskrinkala me Isidora. Lepo meni uvek započne novembar, kao sajam 2.0, odmah nakon što je ovaj prvi prošao. Nemam mesta, odavno, kukam zbog toga, ali to me ne sprečava da udomim pregršt novih naslova. :)

      Biće teksta čim poštari dostave preostale poklone, red je sačekati da sve bude na gomili. :D Najgora sam uvek od sve dece, moj tekst je vazda zadnji, ali ja to čisto kako bih produžila tu atmosferu, da nam što duže potraje ta euforija.
      P.S. Sasvim slučajno, ovo će biti godina u kojoj će se naći i biografije i poezija i magijski realizam, između ostalog. Za ovo javljanje, od mene toliko.. Ostaviću blogosferi da misli koji bi naslovi tj. autori to mogli biti. :D
      Teaser trailer, filmskim žargonom rečeno.

      Избриши
    2. Sad si me već jako zaintrigirala... Za magijski realizam bih mogla da nagađam, poezija me specijalno interesuje, a za biografije nemam pojma... Možda neki muzičari?
      Imam ja strpljenja da čekam... 😀🙃

      Избриши
  16. Vau, koliko knjiga.😍 A nijednu od ovih nisam pročitala. Sada bar imam ideju šta bih mogla da čitam. Nisam imala prilike da posjetim Sajam knjiga, ali mi je definitivno želja. Takođe divno je što si pružila podršku profilima i blogerima koje pratiš na ovaj način. Sjajan post.💖

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I jeste bila moja želja da se na ovaj način zahvalim svima onima koji su me obradovali divnim preporukama, u koje ja gledam kao u uzore, pre svega kvalitetnih naslova, ali i predivnih i originalnih duša. Znači, moji uzori u svakom pogledu...

      Избриши

Постави коментар